Jump to content

Lete opp seriene på Remington M/1867 Rolling Block


JegerStineNo

Recommended Posts

Jeg er på jakt etter Remington M/1867 Rolling Block - Kongsberg våpenfabrikk. Mer konkret, jeg ønsker å legge ned tid i å prøve få tak i en/flere med serienummer tilsvarende sabelbajonettene mine. (Ja, jeg er klar over at det kan være veldig vanskelig). 

 

Spørsmålet er om noen her har tips til hvor jeg kan starte lete? FB grupper / annet jeg bør vite om? På en av sabelbajonettene har jeg lykkes å finne navn på våpenarbeideren også. 

 

Jeg har alt fått god informasjon fra kvf på sabelbajonettene, men de hadde ingen råd videre.  

 

Tips mottas med stor takk! 😊

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Kanskje det burde lages en samletråd med sabelbajonetter og deres serienummer. Slik at rifle og bajonett kan igjen gjenforenes. 

Og kanskje fastsettes en fast pris på disse slik at en lettere skal kunne bytte om rett nummer dukker opp?
 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 7 months later...

Hei, kan opplyse at KVF har ei liste over en del M1867 med serienummer: http://www.kvf.no/vaapen.php?type=Rifle&listtype=Observeditems&weaponid=RIF0082

Om du finner noe her du er interessert i kan du sikkert kontakte oss, og kanskje det er mulig å identifisere eier. Min er der, med SN 47980, den er det også flere bilder av.

Svein Rudnå, Kongsberg, gaupe@al.online.no

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...