Jump to content

Bayer


Linkas

Recommended Posts

Noen her som har jaktet med eller opplevd bayersk viltsporhund in action på ettersøk? 

Etter mye frem å tilbake, lesing om raser å vurdering, er bayeren den kandidaten som utpeker seg best. Har pratet med flere oppdrettere, men vil gjerne også vite hvordan jegere har opplevd denne rasen. Noen som vil dele? 

Link to comment
Share on other sites

Vi har en Bayer på ettersøkslaget vårt og den  fungerer prima til formålet. Men her som i andre sammenhenger vil valg av oppdretter være viktig. Er du genuint interessert i ettersøk så er Bayer ett godt valg. I fjor fikk jeg og dreveren min problemer med ett langt ettersøk på elg hvor sporet var nesten 12 timer gammelt. Det var ikke blod, og i ettertid viste det seg at det var bom, og elgen ble observert frisk og rask etter at bayeren fikk overta sporingen. vi sporet ca 5,5 km fra der dreveren min ga opp og fikk frem rett dyr. Imponerende arbeid av ekvipasjen. Det krever at du som hundefører gjør en innsats for å kunne matche hunden da selvfølgelig.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

He he, tenkte "matkammeret" selv da jeg så overskriften til TS ^_^

Men Bayersk viltsporhund blir sjelden feil i ettersøk sammenheng, om alt er på stell når det gjelder gener, og hundefører gjør sitt slik at ekvipasjen fungerer godt sammen.

OT: i kveld, i denne varmen (øslandet sørøst), skal det smake med en kald bayer, :thumbup:

Mye bedre en pils (min påstand).

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Ser bayer kan anbefales på flere måter 😆 hørtes ikke feil ut den andre typen heller 😉 har nå noen oppdrettere på hånden som jeg skal undersøke litt nærmere. Spennende dette med å finne valp å årene fremover.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...