Jump to content

Dan wesson revolvere .44mag noe å satse på?


TheEdge

Recommended Posts

Skal ha meg revolver i .44mag til Magnum2, blir sannsynligvis en super redhawk. Men hva med Dan Wesson i .44mag,  er det noe å vurdere eller styre unna? Hvordan er det med deletilgang om noe skulle ryke?

Super redhawk skal være solid, men det er vel Dan Wesson sagt å være også. Hvordan er det å kjøpe noe sånt brukt.

Hvordan er det med dan wesson revolver som kommer med flere utbyttbare løp(forskjellige lengder) og søknaden, lager det noe krøll?

 

 

Edited by TheEdge
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke hørt noe negativt om disse.

 

Jeg tror at DA avtrekket er noe tungt, kanskje fordi det er mer short-action enn flere andre.

 

Ellers så har jo DW rykte for god presisjon, selv om mye kan gjøres med rett ladning.

 

Hvis jeg husker rett så er også låsehakkene noe offset iforhold til S&W, så det er tykkere gods på de tynneste stedene på sylinderen.

 

Hvis du skal kjøpe brukt så er det sikkert fint nok, jeg lurte på om det var noen ny produksjon på gang.

Link to comment
Share on other sites

Ja, har sett flere steder at da-avtrekket omtales som tungt, men tenker at det for det meste blir sa i magnum 2 så det gjør kanskje ikke så mye. Det finnes vel kanskje fjærsett til disse også.

Har aldri kjøpt brukt våpen så er jo litt skeptisk spesielt med tanke på at det finnes en del ganske friske ladinger i .44mag. Tåler de litt bruk, eller risikerer man å få noe sønderskutte greier?

Litt skeptrisk til S&W i .44mag, så tenker det blir enten ny Super Redhawk eller noe brukt ved riktig pris(dan wesson f.eks)..

 

Edited by TheEdge
Link to comment
Share on other sites

Men hvorfor skeptisk til S&W? De var de første (Ok, nummer to) og har holdt det gående med samme våpenet uendret siden 1955. 

 

Ruger har forandret sin SA .44 minst to ganger og introdusert nye også, og Taurus ha også introdusert nye modeller. Andre (Colt f.eks) har gitt opp.

Link to comment
Share on other sites

Synest det virker for at deler er vanskelig tilgjengelig for Dan Wesson Large frame revolvere, til og med spring kits er vanskelige å finne.

CZ webshop er ikke en gang tilgjengelig fra norske adresser. DW rykker kanskje noe nedover i aktualitet, selv om revolverene nok er bra og litt fristende.

 

Rent estetisk synest jeg S&Ws revolvere i .44mag er finere enn Super Redhawk, og avtrekk er vel bedre, men blir ikke kvitt følelsen av at Ruger er hakket mere solid enn s&w i dette kaliberet. Om det stemmer, eller betyr stort for mitt bruk er jo ikke så sikkert, har ikke tenkt å leke meg med de hardeste ladingene men skal da skyte med ammo som holder faktor.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hva avtrekk angår... Så er  både SA og DA avtrekket på min DW large frame silkemykt og akkurat i grensen hva avtrekksvekt angår... Så argumentene ang avtrekk faller etter min mening på sin egen urimelighet... Hva presisjon angår... Så kan man jo lure på hvorfor de var foretrukket på siluettskyting I sin tid... Oppspenning av løpet I en egen shroud har store fordeler og gir meget bra presisjon... Ankepunktet måtte være, det er ikke mange børsemaker som "kan" Dan wesson lenger... Og evnt deler kan skaffes, men må bestilles fra EWK, men er selvfølgelig ventetid... 

Link to comment
Share on other sites

På 18.5.2018 den 18.31, Spinnvillt skrev:

@the edge holder du til i nærheten av bibelbeltet, kan sikkert en prøveskyting med DW 357/22lr ordnes... 

 

Nå er jeg ikke spesielt bibelsk av meg, så har aldri hørt om bibelbeltet før. Et raskt googlesøk indikerer dog at bibelbeltet nok ligger litt lenger sørpå, men ellers takk for tilbudet.

Venter fortsatt på løyve, så fortsatt i tankeboksen.

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...