Jump to content

Ny hobby, nye eventyr


BigT

Recommended Posts

Heisann.

 

Etter å ha avlagt jegerprøven og kjøpt våpen, så er det vel på tide å få seg bruker på Kammeret. I mellomtiden har man jo smuglest litt...

 

Jeg er fersk innen jakt, men har en del erfaring fra friluftsliv, og spesielt fisking har vært en livslang hobby. Noe våpenkunnskap har jeg, men her blir det jo rom for mye nerding fremover.

 

Som vanlig, så får man jo fort overtenning når man starter med noe nytt. Dermed endte jeg opp med tre våpen: Schultz & Larsen Classic DL 6,5X55 med demper og Leupold VX5-HD 3-15X44 (til alt av storvilt i Norge), CZ550 .375 H&H (Til å velte elg, samt at man fort kan rote seg borti jakt i Afrika med tid og stunder) og en nydelig Beretta 486 Parallelo kaliber 12 (Utrolig svar for sideliggere med engelsk skjefte).

 

Jeg gleder meg til å innta skytebanen og trene med våpnene. Hvis alt klaffer, så blir det også noe fuglejakt til høsten. Ellers er høsten veldig travel for meg, så det blir ikke den voldsomme jaktdebuten med det første. Når det gjelder storvilt, så må man jo gjerne også inn i et jaktlag, og det er ikke alltid så lett for en fersking.

 

Kanskje jeg blir hjemmelader etter hvert også? Vi får se. Så langt så funker det greit med ferdigkjøpt, selv om det er litt kostbart til .375'en. (Samtidig trykker den såpass at jeg ikke orker for mange skudd...

 

Har du forslag til morsomheter eller andre ting jeg kan gjøre med våpnene mine, så er jeg interessert. Bør vel etter hvert få en kikkert på .375'en også. Er vel ikke alt som tåler rekylen?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...