Jump to content

Prosjekt sluttstykke Sako Vixen (bilder ønskes)


Recommended Posts

Slapp av, det kommer :D

 

Jeg har hatt en låskasse "i magen" i et par år nå, en micro-kasse for patroner som 22LR (obligatorisk), WMR/HMR samt 7.65/9mmK. Der ser jeg for meg todelt bolt med utskiftbar støtbunn og en Heen-aktig pipeinnfesting.

men først må Revetispa friskmeldes, kan ikke la den stå uten bolt.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ja, herregud for et prosjekt dette ble. Men så langt har ingenting gått virkelig galt, alle pasninger er godt innenfor mine preferanser og finishen er OK. Og da er det også utrolig moro, selv om jeg sikkert kunne kjøpt en ny rifle om jeg hadde brukt tiden på å plukke tomflasker.

  • Like 1
  • Haha 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hva med en tight presspasning på den hevearmen din? Varmer den opp og kjøler ned bolten og presser den inn og på forhånd maskinere en skjult anleggsflate som du har tilpasset en settskrue i rustfritt til å matche? Ingen lodding(jeg hadde TIG sveiset og ikke loddet) og du kan bruke de maskinene du har allerede.

Link to comment
Share on other sites

Presspasning har vært vurdert, men pga oppspenner-kammen er partiet nesten delt i to. Skal forhøre meg med "lodderen" i løpet av uka, tror han er ferdig med ferien nå.

TIG er en god plan B, men jeg synes det blir litt ekstra plunder siden det er snakk om herdbare stål her. Flatene må også maskineres etter sammenføyning.

Link to comment
Share on other sites

På 13.7.2018 den 22.31, Erlend Meyer skrev:

....selv om jeg sikkert kunne kjøpt en ny rifle om jeg hadde brukt tiden på å plukke tomflasker.

 

Nettopp flaskeplukking var det som finansierte ammunisjon til torsdagsskytingen og en baikal enkeltløper dengang da når jeg gikk på videregående... Skal ikke kimses av, spesielt ikke nå som panten er satt opp!! ;-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...