Jump to content
Sign in to follow this  
hipshot

Premiering NSF

Recommended Posts

Hvor mange skal man være i de ulike klassene for at det skal gis henholdsvis gull, sølv og bronsemedalje i KM, DM og NM?

Hvis noen har henvisning til reglementet så er det fint, jeg fant ikke.

Kretsene kan (og bør) vedta statutter for KM som bl. a. definerer hvordan medaljer og plaketter skal deles ut. Statuttene kan også omfatte i hvilke øvelser og klasser det skal/kan arrangeres KM.

De samarbeidende kretsene kan vedta tilsvarende statutter for DM.

OK, så betyr det at det er kretsene og regionene som bestemmer antall medaljer?

Jeg mener å huske at det tidligere var spesifisert i reglementet at det ble delt ut alle valører ved minimum 7 deltakere, mens det var kun gull inntil tre, og gull og sølv ved fire til seks deltakere. Jeg finner ikke noe om dette i reglementet.

Dersom du ser på "TABELL 2. Forholdstall for beregning av premiebeløp." i Fellesreglementet så står det akkurat det du sier. Minimum 7 deltagere for 3 premier/medaljer. Men som Domino sier så kan vel kretsene ha egne regler rundt dette uten at jeg kjenner til at noen kretser har det.

Ja jeg skjønner.

Men det kan være greit å vite likevel. Særlig hvis det er forbundet som skal administrere dette.

2.5.2.4 Individuelle Norgesmestere skal tildeles gylt medalje og diplom. Sølvmedalje utdeles når deltagelsen er på minst fire skyttere og bronsemedalje når deltagelsen er på minst sju skyttere. I lagmesterskap skal deltagerne på vinnerlaget hver tildeles gylt plakett, klubben/laget diplom. Sølvplaketter utdeles når deltagelsen er på minst fire lag og bronseplaketter når deltagelsen er på minst sju lag. Jfr. punkt 2.6.4.1 og 2.6.5.1. Ved 1 – 3 deltagere i ungdoms- og juniorklasser deles det ut medaljer til alle.

Endelig en som vet.

Nå vet jeg også både at reglene er som før om dette, og at jeg kan klare å finne dette selv hvis jeg orker å ta bryet (veldig flau...).

På 3.5.2018 den 14.49, ATnT skrev:

Dersom du ser på "TABELL 2. Forholdstall for beregning av premiebeløp." i Fellesreglementet så står det akkurat det du sier. Minimum 7 deltagere for 3 premier/medaljer. Men som Domino sier så kan vel kretsene ha egne regler rundt dette uten at jeg kjenner til at noen kretser har det.

Vår krets har det. Det deles ut medaljer til 1-3 plass uansett antall deltakere.