Jump to content

Premiering NSF


hipshot

Recommended Posts

Kretsene kan (og bør) vedta statutter for KM som bl. a. definerer hvordan medaljer og plaketter skal deles ut. Statuttene kan også omfatte i hvilke øvelser og klasser det skal/kan arrangeres KM.

 

De samarbeidende kretsene kan vedta tilsvarende statutter for DM.

Link to comment
Share on other sites

OK, så betyr det at det er kretsene og regionene som bestemmer antall medaljer?

 

Jeg mener å huske at det tidligere var spesifisert i reglementet at det ble delt ut alle valører ved minimum 7 deltakere, mens det var kun gull inntil tre, og gull og sølv ved fire til seks deltakere. Jeg finner ikke noe om dette i reglementet.

 

Link to comment
Share on other sites

Dersom du ser på "TABELL 2. Forholdstall for beregning av premiebeløp." i Fellesreglementet så står det akkurat det du sier. Minimum 7 deltagere for 3 premier/medaljer. Men som Domino sier så kan vel kretsene ha egne regler rundt dette uten at jeg kjenner til at noen kretser har det.

Link to comment
Share on other sites

2.5.2.4 Individuelle Norgesmestere skal tildeles gylt medalje og diplom. Sølvmedalje utdeles når deltagelsen er på minst fire skyttere og bronsemedalje når deltagelsen er på minst sju skyttere. I lagmesterskap skal deltagerne på vinnerlaget hver tildeles gylt plakett, klubben/laget diplom. Sølvplaketter utdeles når deltagelsen er på minst fire lag og bronseplaketter når deltagelsen er på minst sju lag. Jfr. punkt 2.6.4.1 og 2.6.5.1. Ved 1 – 3 deltagere i ungdoms- og juniorklasser deles det ut medaljer til alle.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

På 3.5.2018 den 14.49, ATnT skrev:

Dersom du ser på "TABELL 2. Forholdstall for beregning av premiebeløp." i Fellesreglementet så står det akkurat det du sier. Minimum 7 deltagere for 3 premier/medaljer. Men som Domino sier så kan vel kretsene ha egne regler rundt dette uten at jeg kjenner til at noen kretser har det.

Vår krets har det. Det deles ut medaljer til 1-3 plass uansett antall deltakere.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...