Jump to content

Behandlingstid våpentillatelse


Chili

Recommended Posts

Hei. Leverte inn våpensøknad på hagle i dag. Har ikke våpen fra før, men har alle papir i orden. Skulle vel være en enkel sak, men fikk beskjed om at det tar 2-3 uker å behandle den. 

Noen som har fått samme beskjed, men som har fått tillatelsen tidligere? Skulle gjerne sett tillatelsen i postkassa neste uke for mitt vedkommende... 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, psAico skrev:

Førstegangssøkere i Trondheim har måttet vente i flere måneder den siste tida. 2-3 uker skal du være veldig fornøyd med.

Aldri hørt om at det er forskjell på behandlingstid for førstegangssøkere enn for de som har våpen fra før. Jeg er jo innført i jegerregisteret og lagt ved det, har lagt ved kvittering på våpenskap sånn at de ikke trenger å etterspørre det (fordi da vil det ta lengre tid) i tillegg til at jeg har rent rulleblad, så det er vel ikke så mye å fundere over fra politiets side. Jeg har hørt fra flere jeg kjenner at de fikk godkjenning i posten på 2 dager, så derfor ble jeg overrasket over at politiet sier at det er så lang behandlingstid som 2-3 uker. 

Link to comment
Share on other sites

@Chili, ja det tar normalt lengre tid for førstegangssøkere. Det er sannsynligvis også derfor det er høyere gebyr første gang.

Påfølgende erverv er nesten en formalitet hvor de vesentlige kriteriene er knyttet til behov, ikke skikkethet.

Nå vet ikke jeg hvor du bor, behandlingstid varierer voldsomt fra kontor til kontor, men på sikt vil nok behandlingstiden gå opp for alle - som ett resultat av Politiets "effektivisering" og sentralisering.

Nå er det i tillegg høytid for passbestilling, noe som kan påvirke behandlingstiden ved enkelte kontor.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...