Jump to content

Lee auto drum powder measure


Bäke

Recommended Posts

Har et montert og klart til lading av 6,5x55; men kjøpte så mye fabrikkammo at jeg enda ikke er blitt hjemmeprodusent av 6,5 og fått testet skikkelig. Men det lille jeg har fiklet med det gir ingen grunn til å tro annet enn at det er bra greier.

 

Men tror kanskje autodisk er bedre egnet til bitteliit pistolkrutt per dose?

Link to comment
Share on other sites

Har en av disse, og jeg synes de fungerer greit.  Disconnect bryteren for å hindre dobbellading sluttet raskt å fungere, men det er ikke noe jeg har tatt så tungt. 

Det laveste jeg har målt opp er 3,4 grs. (N310) og det fungerer bra, får ikke større spredning i kruttmengden ved små ladninger enn med større. Opplever at det tar litt tid å få stilt inn riktig  kruttmengde, men når innstillingen er klar så endrer den seg ikke. 

Link to comment
Share on other sites

Takk for info, folkens. Det lyder jo bra.

Den bryteren som skal forhindre dobbeltlading ville jeg koblet fra uansett. Glemmer man å trykke på den får man en patron uten krutt, og det er heller ikke bra.

Jeg skal under 3,0 grs N-310. Hadde håpet noen hadde prøvet det.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nåja, foreløpig ble det et adapter som gjør det mulig å sette mitt gamle Lee Perfect Powder Measure oppå pressa. Det må selvsagt betjenes manuelt, men sammen med hettemateren som jeg kjøpte for litt siden har dette  minsket antall ganger jeg må ta fatt i hylsene. Ladingen går raskere. Jeg kan nok holde ut med enstasjonspressa en stund til, men en vakker dag må det skaffes noe med bedre kapasitet.  Jeg ser at Lee har kommet med et nytt produkt: https://www.hjemmelading.no/products/lee-auto-breech-lock-pro-ladepresse

 

20180523_224948_resized.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
På 23.5.2018 den 23.15, Bäke skrev:

Nåja, foreløpig ble det et adapter som gjør det mulig å sette mitt gamle Lee Perfect Powder Measure oppå pressa. Det må selvsagt betjenes manuelt, men sammen med hettemateren som jeg kjøpte for litt siden har dette  minsket antall ganger jeg må ta fatt i hylsene. Ladingen går raskere. Jeg kan nok holde ut med enstasjonspressa en stund til, men en vakker dag må det skaffes noe med bedre kapasitet.  Jeg ser at Lee har kommet med et nytt produkt: https://www.hjemmelading.no/products/lee-auto-breech-lock-pro-ladepresse

 

Jeg anbefaler Lee Classic Turret på det sterkeste. Det er ei presse som er solid, enkel i bruk og gir deg muligheten til å bruke autoindeksering eller manuell rotering av karusellen.

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...