Jump to content

Dumt spm. Er dette en kolbesekk/rearbag?


Andyy

Recommended Posts

M67:

Nydelig. 

Om det er ett bra kjøp går jeg for den jeg :) Takk for svar!

 

Zuooaznip: 

Takk for svar, da unngår jeg den. Med mindre THLR sin er milevis bedre enn den m67 linket til kjøper jeg den da jeg bor rett ved butikken :)

 

Edited by Andyy
Link to comment
Share on other sites

To forskjellige produkter spør du meg. M67 har peilig på stash, men virker for meg som han liker store baksekker, da jeg har sett han anbefalt en del slike her og på face. Jeg personlig liker ikke det. Den minste thlr blir litt kort til banebruk hvis man skal skyte "nedover" fra standplass. 

Link to comment
Share on other sites

De gjør igrunnen hver sin ting. Jeg har brukt maken til THLR sin siden lenge før THLR. Den er meget bra som baksekk, designet er urgammelt, og virker. 
Jeg har den Ulfhednar-greia med isoporfyll, og liker den fordi den er lett, veier ingenting, og fordi selv den store THLRen er litt liten når en er ute av banen, i lyng, gress, maurtuer og alt sånt, da er det greit med en som er litt større, og en kan bruke den til andre ting, støtte på et gjerde, en grein, til å legge armen på, osv. Til ren banebruk er nok THLR bagen best. Der lider Ulfhednarbagen under både at den er for lett og for stor. Men ikke mye for stor - det kommer også litt an på hvor høyt / lavt du liker å ligge. Med bare en THLR liggende, så kommer en temmelig lavt. Går du for den, så anbefaler jeg både den store og den lille. Egentlig bør man jo ha alle tre... + alle de andre Ulfhednarbaggene...

Men om man legger Ulfhednarbagen slik at skråen "passer" med skråen på kolben, så regulerer en høyden veldig fint med å flytte sekken fram og bak.

 

K

Edited by M67
Link to comment
Share on other sites

Da tror jeg at jeg går for Ulfenhednarbagen, med tanke på dens allsidighet nå i begynnelsen. Som du sier trenger jeg nok mange flere etterhvert, spesielt om jeg skal prøve meg på PRS en gang i fremtiden. Jeg håper det er ett godt startpunkt. Om den føles for lett på banen virket det ikke vanskelig å bytte til sand eller noe lignende om jeg vil ha litt tyngde.

Link to comment
Share on other sites

Sitat

 Still den på høykant

Ideen er jo å støtte, stødigst mulig. Ingenting på høykant er stødigst mulig, den lille der er dessuten for liten selv på høykant. Jeg har den om du lurer på det. Den er fin til å ha under stokken på barrikader, og til å ha som fast ankelpøll om du skal flytte deg. Og som rearbag om du liker å ligge ekstremt lavt.

Denne https://www.langhold.no/products/sap-lightweight-bag er bra, og lett, men må på høykant, uansett bedre enn den lille Ulfhednarbagen, dårligere enn THLR, men så mye lettere at det er den som blir med når en bryr seg om vekt - til Ulfehdnar puta jeg linka til kom på banen.. Nå er det den som er med på heia.

 

K

Link to comment
Share on other sites

14 minutter siden, M67 skrev:

En annen ting som er lurt er å bytte ut risen når den har blitt våt.

 

K

Vannavstøtende stoff, tørreste sted i landet og bruker den kun på bana. Dårlig med langholdsmuligheter her, enda. 

 

Men risen holder nok ikke i evigheter her heller akkuratt nei. Ble vel lagd i hastverk før noe innskyting eller testing, om jeg ikke husker feil. 😝

Link to comment
Share on other sites

Noen I klubben som hadde laget sekker I div størrrelse for bruk på skytebenken på banen. Utført I skai eller noe lærlignende og fylt med mais. Gikk bra helt til det ble vinter, og musa ble sulten. Det syntes at den hadde hatt fest for å si det sånn.

Link to comment
Share on other sites

Sitat

Vannavstøtende stoff, tørreste sted i landet og bruker den kun på bana. Dårlig med langholdsmuligheter her, enda. 

Folldal? 

 

Ris i et avklipt buksebein eller en sokk er jo en klasiker, mais også. En hadde brukt byggryn... Bilslange med sand funker veldig bra.

 

Hvorfor ingen som har skutt LH mer enn et par ganger bruker ris og sånt her...

IMG_3929.JPG.d5bd83570c0c43370bc6ddc77ae1eb49.JPGIMG_3927.JPG.9d5fe90850ffe86259d2331491ca4beb.JPG

 

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...