Jump to content

Nok en valg av hagle tråd , med føringer.


zimsen

Recommended Posts

Det finnes mange tråder som "valg av min første hagle" og dette er også det , men det jeg er ute etter her er hvordan folk rater gamle storheter mot nye billigere. Jeg har siden måneder før jeg gjennomførte jegerkurset bestemt meg for en ny Churchill 206 . Men etter å ha godt litt i dybden så er jeg ikke lenger like sikker , noen snakker godt om den men urovekkende mange har småproblemer , og jeg ønsker å vite hva folk hadde valgt hvis de kun hadde 3 alternativer;

 

1. Churchill 206 . Ny 6990,-

2.pent brukt Beretta 685S fra 1985. 6500 ,-

3.pent brukt Lander premier fra 2009 til 7000.

 

Grunnen til nettopp disse tre er at jeg har prøvd alle LITT , samtidig som de er i prisgata.  Men om jeg skal velge billig nytt eller 30 år gammel kvalitet....der er jeg usikker...kjør debatt.

 

Link to comment
Share on other sites

Beretta alle dager i uka. 685 var den "enkle" utgaven av 686 som vel må kunne kalles en klassiker. Beretta lagde våpen for generasjoner og gjør det vel fortsatt, selv om jeg mener at enkelte ting var bedre før....

Er den pent brukt holder den nok din levetid. Jeg solgte min 685 fra midten av 80- tallet i et svakt øyeblikk, nå hadde den vært perfekt for junior. Det avgjørende for brukte hagler er hvor mange skudd de har gått og om de har fått et minimum av velikehold.

Lykke til med valget!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Beretta av de 3. det er vel ikke ejektorer, kun ekstraktorer på 685? Ikke utbyttbare choker, faste trangboringer? Godkjent for stål? Uansett så ville jeg tatt med Berettaen av de tre på jakt. Om den er meget pen kan 6500 være ok. Har ingen erfaring sjøl med den, eller de to andre. Alderen er ikke noe som går imot Berettaen. Billige OU av kvalitet starter med std Beretta/Browning. 

Edited by hovdeknuten
Link to comment
Share on other sites

Har jakta i snart 30 år med en 685. Ga vel rundt 5-6 tusen for den. Den har som sagt fast trangboring. Min har 1/4 - 3/4. Tester man ammo på papp for å se dekningsgraden så kan man "regulere" trangboringen selv. Jeg får ikke min til å gå veldig tett så den er ikke så god til feks støkkjakt sent på høsten eller vinteren.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 timer siden, zimsen skrev:

 

 

1. Churchill 206 . Ny 6990,-

2.pent brukt Beretta 685S fra 1985. 6500 ,-

3.pent brukt Lander premier fra 2009 til 7000.

 

 

 

Regner med du mener Lamber................men uansett, velg Beretta:thumbup:

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...