Jump to content

Hva er dette? .22


Reinhard

Recommended Posts

 Jeg kjøpte en brukt Brno 22 halvauto for en del år siden. Det fulgte med en del amunisjon, blandt annet en tobakksboks med skudd. Når jeg nå testa skudda fra den boksen i dag, viste det seg at disse gikk ganske bra. Er det noen her som har en god ide om hva dette er? 

Om noen har noen kvalifiserte gjetninger om hva som  kan være å få tak i som kan være i samme gata, eventuellt hva som kan være verd å teste er det fint. Jeg har stort sett bare testa sub tidligere, og det har vært dårlig samlinger på alt... 

3DD349D3-182B-4930-975A-B91CB275E292.jpeg

65A950BF-0F7C-450D-AAC9-DDBA7FA9F2C2.jpeg

08233171-DA9F-4FCC-A60E-AB4D89591AAC.jpeg

Link to comment
Share on other sites

U er gammel Remingtonstempling. Har det på noen esker med Remington Target. Denne patronen er trolig Remington Golden Bullet. Den er fortsatt i handel. Kjøpte en ask i fjor sommer. Gikk ikke helt bra i mitt våpen, men greit nok til at de skal skytes opp ;)

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, DoctoRoy skrev:

Mener de het Yellow Jacket. Kom i plastesker med skyvelokk. 100 stk i esken.

Nei, Yellow Jacket 22 (Hyper Velocity), er slankere i nesa. Og de Y.J. jeg har hjemme her, er også stemplet med en Yellow jacket (gul veps) i bunn, ikke en U.  De gamle enskene jeg har, er med vanlig papp, 50sk./eske. Grønn eske, med gul nedrerst på siden og i bunn.

 

Vet ikke hvilke patroner dette er, utover at det er trolig Peters (eller Remington), med vanlig kulevekt. Kan hende jeg har disse lagret i ett av skapene, eller kassene mine. Men, dette er vel ikke så viktig.

 

Editt: Så nå på baksiden av esken og Y.J. kula, veier bare 33gr. Lett rask kule.

Edited by Geco5
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
På 15.4.2018 den 14.30, Skvalpeskjær skrev:

Fant en eske med noe som ser ut til å være nøyaktig same ammunisjon. De heter Remington High Velocity (Hollow Point).

36 grais kule og utgangshstighet på 1250 fps. Gule plastesker med skyvelokk. Tror de fra slutten av syttitallet.

Ja, der denna patron.

Har en halvfull ask med sådanna, men med 50  patroner i pappask. Kjøpte dom en gång på 70-talet. Presisjonen bara sådär.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...