Jump to content

Partizan ppu 10,1 gram SP, 6,5x55


Dodraugen

Recommended Posts

Hei

 

Er det noen som har testa jaktammunisjonen fra ppu på vilt?

Har skutt en del med 9grams fmj ammunisjonen deres og er godt fornøyd egentlig, får samlinger på ca 20-25mm på 100m (hovedsaklig sidespredning, men det kan jo også være skyttern), så jeg har vanskelig for å tro at presisjonen er for dårlig i den.

Det er jo ikke så store kostnads forskjellen på jakt, kontra oryx i året, men ser litt verdien i å skyte 100 skudd på banen for å verifisere kulebane og vite med snickers og twist at man er innskutt, da blir det fort litt.

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, sako_35 skrev:

Tuller ikke til med dårlig ammunisjon, får nok hva man betaler for her, og så pipa var køl svart etter 1 skudd med disse. 

Derfor det selges pussesaker er det ikke? ;)

 

Jeg hadde ikke tvilt på ammunisjonen til jakt. Bare ikke forvent at disse billige kulene oppfører seg pent i vilt.

Link to comment
Share on other sites

Sant nok, men siden jeg var i gang å brekke inn løpet i en ny børse, så ville jeg prøve et par patroner av dette partiet, ble skutt 1 og 1 skudd og pusset mellom hvert skudd, ble 18 skudd med Norma Jaktmatch, som hadde svarte pusselapper, men de 2 skuddene med det partiet var køl svarte, så stor forskjell. :) 

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

pakka sier v0 på 730 m/s i "kort" 61 cm pipe, så den holder ikke til stor storvilt, da blir den faktisk uaktuell. Jakter stort sett bare villsvin (postjakt) og rådyr, så er ikke så farlig om den i praksis er litt under det pakka lover. Oppfører seg pent? tenker du da på mye blodslått og splinter eller lite skade? Noen som har testa storviltammo i 6,5x55 til under 15 kr smellen som funker?

Når det kommer til dem meste annen i jakt syns jeg at "man får det man betaler for" ofte ikke stemmer, uten at vi trenger å gå inn på det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...