Jump to content

Tilpassing av magasin Sako 85 M


Mastodon

Recommended Posts

Jeg er ute etter en anbefaling av børsemaker for å tilpasse et Sako 85 M SS magasin til kal 9,3x62.

Jeg har kjøpt det brukt og ble forbauset da det ikke passet i min 85 Black Bear i samme kaliber.

jeg må bruke stor kraft for å få det til å klikke på plass, enda større kraft for å klemme det inn for å få utløst det..

Våpenet Magasinet kom fra er en 85 M SS, og min en 85 M Black Bear. Kasse, bolt, stokk og underbeslag skal være identisk. 

Målte magasinene og på det jeg kjøpte var magasinhuset ca en halv mm lengre enn det jeg hadde... Forrige eier som byttet kaliber i sin rifle, bekreftet at dette magasinet gikk lett inn og ut av alle 3 85 M kassene han hadde.. Prøvde dette brukte magasinet i min Finnlight M og det passet like dårlig der.. 

 

Nå har jeg fiklet litt og innsett at mine metallformende egenskaper er ikke nok til å få dette bra... Har heller gjort det verre..

 

Noen som kan anbefale en børsemaker som kan Sako 85 godt?

 

Bor på Gjøvik..

 

( kan ikke koste mye, har jo vært prøvd å spare 500,- på å kjøpe brukt, nå angrer jeg som bare det, 1500,- på J&F nedi gata for et spøunjende nytt med garanti om at det skal passe så hadde ikke jeg hatt noe problem...)

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar.

Jeg ha tenkt på både J&F og Våpensmia.

Men etter å ha gått noen runder med meg selv så tror jeg heller at jeg kjøper nytt til 1500 enn å bruke ytterligere 1000 på metallarbeid som kanskje gjør magasinet 100% funksjonelt, men ikke like «pent» som et nytt originalt ville blitt, altså formet vs urørt metall... 

Mine tommeltotter har jo allerede gjort magasinet preget av en ikke kyndig metallarbeider... 

Dilemma....

Link to comment
Share on other sites

Dersom du skal en tur til Begnadalen på fiske f.eks. så tar du med magasin og rifle, stikker innom Viken og får sannsynligvis et fornuftig svar, om ikke annet.
P.S. Om du ikke er interessert i fiske så har de sikker noe på Samvirkelanget der også ;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...