Jump to content

.22 pistol til mengdetrening


Premium2006

Recommended Posts

Er ikke veldig aktiv,men skyter med klubben 3-4 ganger i mnd. 

Har en glock 17 ervervet i grovfelt klassen. 

 

Spørsmål 1:

Er på utkikk etter en god og pålitelig 22 for mengdetrening og skyting på duelltre(morroskyting)

Har ikke sett for meg en vanlig konkuransepistol, men er åpen for forslag. Avtrekket bør være ok med god presisjon. 

Har sett på hammerli x-esse (kort versjon) og m&p 22. compact.

Noen erfaringer med disse? 

 

Spørsmål 2:

Vil jeg få problmer mtp søknad hvis jeg søker på en glock 19 i spesialklasse? Tenker siden jeg har en 9mm fra før.

 

ønsker å kjøpe billig,men bra... ;)

 

Håper på konstruktive tilbakemeldinger.

 

Edited by Premium2006
Link to comment
Share on other sites

Min anbefaling: 1. Kjøp en brukt matchpistol i .22. Den kan du bruke i mange baneprogram og i finfelt. Alternativt en X-esse som er så kort at den går i spesialpistolklassen. Enten en kappet eller en mod Stenvaag.

2. Du får ikke problem med G19 til spesialpistol, for G17 er for stor/lang.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Jeg sier meg faktisk helt enig med nhd (og det er ikke ofte). Det er så mye mer fornuftig, både tids- og pengemessig, å kjøpe en skikkelig .22 først som sist. Har prøvd Ruger Mk? og SR22, forskjellige .22-sett, og flere .22-replikaer jeg ikke husker. Fellesnevner er hoppete, kvass rekyl, dårlige avtrekk, dårlige tilpasninger og utelukkende produsert i plast og Zamak. Google Sig Mosquito slide failure, så ser du hvorfor zink i våpen er såpass lite populært.

 

Pardini SP eller brukt GSP.. ev. en brukt Hämmerli om du virkelig trenger magasin i skjeftet. Det eneste .22-settet til vanlig grovpistol jeg har noe videre tro på er CZ Kadett og Sig Sauers egne sett.

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, dagvt skrev:

High Standard Supermatic Citation,.

 

Jeg arvet en 1969 mod 107, den er som du sier, veldig gunstig i pris, og spiser alt av ammo, rimelig i innkjøp her hjemme, dyre i statene. Kvalitetsvåpen som er sterkt undervurdert. Skulle jeg si noe negativt, måtte det være at de er litt tyngre enn vanlige våpen i samme størrelse og utforming.  Og ble vel brukt som klubb åpen I svært mange pistol klubber her til lands på 70/80/90tallet. Men billig morro, så absolutt... Vi har to stk i klubben de vurderer å selge... 

Edited by Spinnvillt
Edit: trykkleif og div
Link to comment
Share on other sites

konverteringskit til glocken for .22 kan ikke anbefales, 

 

selv har jeg en P80 og en Ruger MkII. Buckmark har jeg skutt en god del med og, og opplever den som minst like pålitlig og treffsikker. Trenger heller nødvendigvis ikke å ligge langt bakpå med resultat eller. svimer mellom 1-3 plass på organiserte treninger, der de andre har hammerli, GSP, Pardini etc.

 

en ruger eller buckmark får du for 2000-3000 på finn. funksjonfeil har de lite av, og de er driftsikre som bare det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...