Jump to content

6.5 Grendel dier


smaug

Recommended Posts

Heisann,

 

Skal bestille meg en Howa mini i 6.5 Grendel og har begynt prosessen med å gjøre klar til å bestille det man trenger for å kunne bruke børsa. Kikkertsikte, montasjer osv er bestilt, målet er at straks søknaden kommer tilbake godkjent kan jeg bestille børsa asap og med litt flaks og god timing har jeg alt på plass i det børsa hentes på posten...er planen.

Så langt har jeg kontroll på det meste men dier viser seg å ikke være like plankekjøring(som jeg trodde).

Jeg er glad i Lee collet dier og bruker det til 6.5x55 og 308W. Jaja jeg vet det er kjip dritt men jeg synes det fungerer helt utmerket etter litt justering av mandrell som tar meg 5 min. I 200'en så bruker jeg Lee collet og RCBS kuledie og 202'en(i 308w) bruker jeg Lee collet og Lee kuledie og begge deler skyter som en stråle.

 

Uansett så har ikke Lee noe collet die til 6.5 Grendel(har sendt de forespørsel om de har noe på trappene) så da må jeg finne på noe annet. Er det bare meg eller er det fryktelig lite utvalg på Grendel varianten? 6.5 Creedmore virker å være greit å finne.

Hva og hvor har dere andre 6.5 grendel eiere kjøpt dier?

Mener å huske at man kunne kjøpe en forlenget hylseholder til pressa slik at en kortere hylse i samme kaliber kan brukes på en die ment for en lengre patron? Husker jeg feil? Blir det å funke dårlig?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...