Jump to content

Jet-01 skjefte til Sauer 200 STR


.204 Ruger

Recommended Posts

Jet’n sin løsning med hengsla og tommel plassering er jo mildt sakt genial å jeg kan ikke skjønne annet enn att den vide verden ville hivd seg over den nå når alle skal bruke tommel teknikken å alle andre Chassis har en middels god løsning på det..? Jet’n veier forøverig 1600gr ifølge Håkon Skjøren som er en av de som har fått den, han pleier å være ganske grundig..

 

 

Aannerud

Edited by Aannerud
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

21 minutter siden, Aannerud skrev:

Jet’n veier forøverig 1600gr ifølge Håkon Skjøren som er en av de som har fått den, han pleier å være ganske grundig..

Da må han kalibrer vekta si noe grundig!

D7035CD8-ED89-4729-9D6A-D756E07A6EEA.jpeg.6974ed5970ca162615b822f2ab749a6e.jpeg

 

18 minutter siden, M67 skrev:

men hvor mye har du halt et hengsla chassi med kikkerten stikkende ut bak rundt om?

Det er et veldig godt poeng!  Håndtak/grep og sikte er det to delene som stikker ut tar støten av en kræsj. Man må ha gode linsedeksel, og aller helst en NightForce eller kanskje en US optics 😉

7ADB7D2E-948E-402C-B5B7-4EB42CC9F6E7.jpeg.84516465652a68d23bf76668b64ade23.jpeg

Okularet på en kikker er nok utsatt uansett på et foldet chassis.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Om en spørr hva JET veier, tenker jeg da hva vekten er på kunn chassiet. Hva en ønsker og bruke av grep eller skulder pad eller annet tillegsutstyr vil være individuelt og

dermed forandre vekta. Derfor sier jeg at kunn chassiet veier i følge min vekt 1625gr. Med det tilbehøret som en må ha før en bygger videre. Når jeg satte på grep, kolbe puta og mdt picatinny i front ble min

vekt 1969gr. Dette er også vekt målt før bedding som også veil forandre vekta, men Ikke så ulikt deg -Bly-

Jet vekt ribbet.PNG

Vekt på JET total.PNG

Edited by Rondane LongRange
Link to comment
Share on other sites

På 24.3.2019 den 11.20, Bly skrev:

Da må han kalibrer vekta si noe grundig!

D7035CD8-ED89-4729-9D6A-D756E07A6EEA.jpeg.6974ed5970ca162615b822f2ab749a6e.jpeg

 

Det er et veldig godt poeng!  Håndtak/grep og sikte er det to delene som stikker ut tar støten av en kræsj. Man må ha gode linsedeksel, og aller helst en NightForce eller kanskje en US optics 😉

7ADB7D2E-948E-402C-B5B7-4EB42CC9F6E7.jpeg.84516465652a68d23bf76668b64ade23.jpeg

Okularet på en kikker er nok utsatt uansett på et foldet chassis.

Ser du har feil stremmeskrue til bag rideren. Jeg fikk den samme første gangen. Men det skal egentlig være en som er like kort som den som låser kolbe forlengingen. Fikk ettersendt en slik

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 6 months later...

Jeg har et vision chassis og kona skal nå ha chassis til sin nye str. 
Er ganske fornøyd med vision, men skulle gjerne hatt kinnstøtte som er justerbar sidelengs. 
Har ikke fått prøvd en jet enda, så hva er pluss minus mellom disse to om man glemmer evt. prisforskjeller?

Link to comment
Share on other sites

Vekta først og fremst. Jet er mye "mindre" og lettere og lager ei mer hendig rifle. Er PRS hovedformål, Vision hands down. Skal hun løpe rundt i skogen, jakte, jaktfelt, allround - kanskje Jet.
Håndterer du Vision greit, og er ikke plaget av vekt og størrelse, så har ikke Jet noen fordeler.

 

K

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, M67 said:

Vekta først og fremst. Jet er mye "mindre" og lettere og lager ei mer hendig rifle. Er PRS hovedformål, Vision hands down. Skal hun løpe rundt i skogen, jakte, jaktfelt, allround - kanskje Jet.
Håndterer du Vision greit, og er ikke plaget av vekt og størrelse, så har ikke Jet noen fordeler.

 

K

 

Takk for svar. Hun skyter bare PRS og langhold. 
Noen som vet om det går å få laget en mere justerbar kinnstøtte til vision? 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
På 6.4.2020 den 9.00, Austergården skrev:

Takk for svar. Hun skyter bare PRS og langhold. 
Noen som vet om det går å få laget en mere justerbar kinnstøtte til vision? 

Tar du kontakt med de som lager. Så kanskje han kan lage et custom. Eller at det blir integrert i senere utgaver?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...