.204 Ruger Posted April 6, 2018 Share Posted April 6, 2018 Ser de skal ha det på messa nå. Noen som har fått sett på det, og kan gi en rapport? Har de fastsatt pris? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
.204 Ruger Posted April 9, 2018 Author Share Posted April 9, 2018 Ingen som fikk sjekket ut dette i helga? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 (edited) Ikke på messa men taffsa på det under NM Langhold for noen helger siden👌 Jeg fikk mildt sakt lyst på en 200str så jeg kunne satt på jet’n;) Chassise er meget godt gjennomtenkt med solide å gode løsninger! I tillegg er vekten lav👍 Stor trakt inn for magasinet og bra løsning for grepet på forskjeftet er ett par ting jeg noterte meg.. Om prisen ikke skremmer er det i mine øyner en "no brainer".. Nå skiller det ikke sååå mye på prisen mellom GRS og Jet’n heller så skal man velge mellom de er ikke jeg i tvil om hva jeg ville valgt;) Aannerud Edited April 9, 2018 by Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
.204 Ruger Posted April 9, 2018 Author Share Posted April 9, 2018 Se det ja, fryktet den ville se bra ut vet du noe eksakt pris? Fikk estimert 20-22.000,- i fjor høst, håpte kanskje de la seg litt lavere..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salty_viking Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 På 9.4.2018 den 14.31, .204 Ruger skrev: Se det ja, fryktet den ville se bra ut vet du noe eksakt pris? Fikk estimert 20-22.000,- i fjor høst, håpte kanskje de la seg litt lavere..... Fikk pris fra langhold.no på 21900.- Heftig pris men sikkert verdt pengene. Personlig går jeg for en GRS bifrost hvis den kommer i links. Snakka med GRS og de bekreftet at den kommer til 200str, men de kunne ikke si om den blir å komme i links. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quarter bore Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 Har blitt veldig stille om denne Jet-01. Noe som vet om hva som egentlig ble av dette til slutt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 Det blir Kommer 5 til norge ila. Uka.. Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 Disse kommer jo ut om en liten måned også. https://www.skytterlinken.no/vision-chassis-for-sauer-200-str Jeg har håndtert Jet-01 i fjor, og forventer å gjøre det i neste uke igjen Men jeg har bestilt et Vision. Etter lange diskusjoner med både konstruktør og forhandler så her jeg virkelig trua på dette - jeg som hadde bestemt meg for at chassi er noe d... Men fra å ikke ha noen alternativer, har vi nå et valg, kan det bli bedre? K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 Den visjonen så jo spennende ut! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 (edited) Visjon burde vurdere å bytte hengsling til noe slikt! Jeg synes det er unødvendig å lage en dings som stikker ut på siden, og som garantert er i veien på et eller annet vis. Edited January 14, 2019 by Bly Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 Sitat Visjon burde revurdere å bytte hengsling til noe slik Hvorfor det? Såvidt jeg kan se har de (Vision) kopiert den kanskje beste, og mest populære hengsla som er. Merkelig nok er det ingen som klager på den på originalen? K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 (edited) Det er vel fordi de har betalt mellom 50 og 100 000, eller noe slikt for den? Så da er den vel så dyr at den ikke blir brukt? Jeg synes de utstikkende hengslene er sinnsykt irriterene på alle måter. Og den hengselen du tenker på(?) er forresten patentert, så helt lik er den neppe? Edited January 14, 2019 by Bly 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zippaznip Posted January 14, 2019 Share Posted January 14, 2019 Jeg tror hengselen blir trøbbel, blir spennende å høre når folk får testa. Jet vinner utseendet ihvertfall! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Njææ, tipper det går bra! M10 AI R&S Voere Rem M1020 Det er da noen som har peøvd før å ha noe som stikker ut der;) Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torf Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Hva skal man med hengsel på ei konkurransebørse? Det er vel ingen stager hvor det er nødvendig? Er ikke hengsel bare en ekstra greie som kan medføre medlemskap i Murphys fanclub? Ser man på de nyeste chassisene, som blir brukt av toppskytterne i prs i USA, har nesten ingen foldekolbe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Nå må vi jaggu slutte å bruke USA som fasit. "Kremt" de bruker tommer... Det bør være en ganske god indikasjon på att de ikke er fasit på noe som helst;) PRS serien borti der går i dass og.. De kjører digre jern klosser av biler å går helst så lite som mulig, de har ikke noe behov for fold kobe! Her til lands skytes det ikke fra veikanten å det er ikke bilvei til standplass overalt. NM Langhold og MSRC har mange av de dette chassise er tiltenkt å de vil folde kolben når de vabber milevis i snøen på truger og diger sekk! Også til slutt, usa bruker tommer.. De har valgt Trump til å styre landet... Jeg gidder ikke se i den retningen når jeg lurerpå hva jeg skal gjøre Aannerud 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Sitat Hva skal man med hengsel på ei konkurransebørse? Det er vel ingen stager hvor det er nødvendig? Mnja. Ei slik rifle blir fort et langt beist - husk at det ikke er begrensninger på vekt eller noe som helst. Nødvendig er det ikke på stevnene, menkanskje mellom... Aannerud, selv om jeg er enig med deg mhp. kanerene, og deres "Forenklede Stater" Det stedet jeg har mest bruk for foldekolbe er faktisk i bilen, vi har jo ikke så store biler som dem... Jeg kan gå med "hur lang som helst" rifle på ryggen, og trenger egentlig ikke foldekolbe, men samtidig har jeg hatt flere biler (og har) der en fullsize Sauer stjeler minst en passasjerplass. Noen ganger flyr man også, og det er faktisk veldig kjekt ved puss, på disse lange pipene blir pussestokker fort korte... Uansett, folder er sjelden nødvendig, men det er "kjekt". K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 8 timer siden, Zippaznip skrev: Jeg tror hengselen blir trøbbel, blir spennende å høre når folk får testa. 1 time siden, Aannerud skrev: Njææ, tipper det går bra! Alt går vel bra om man bare venner seg til det og om man vil ! Det der med å ha hengslen på høyre side som folder over bolthåndtaket er i mine øyne en militær ting. Hvis det bare er snakk om å ha en kortere rifle nå og da for bil, sekk, fly, pussing eller hva nå enn sivile behov må være, så er det vel mye bedre at stokken folder til venstre. Da får man i hvert fall unna vei den klumpen som stikker ut på siden der du hyppig beveger hånda frem og tilbake og ødelegger den fine "stangteknikken" som man har jobbet med. Nå vet jeg jo ikke, men det kan kanskje hende at "Visjon" har laget en "snubar" hangsel? Det ville i hvert fall jeg gjort, så kan kjøperen velge selv, pluss at det løser designet for de som er venstrehendt. Jeg ville tenkt at det var en vinn vinn design for en "klumpete" hengsel. Den hengselen jeg la ut bilde av kan foldet begge veier helt valgfritt og har ingen utstikkende partier. MDT har også laget en treleddet sak, men den folder bare en vei. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glockss Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Visjon eller Jet. Tror det eneste de har til felles at begge er metallchassis for Sauer STR 200/SSG3000, og at begge sikter mot PRS/LH. Og der tror jeg stopper likheten, noe som er bra. Den ene er nettopp annonsert, mens den andre har vært i utvikling siden 2016. De har ulike løsninger og hver for seg så vil de tilfredstille behovet til de ulike skyttere. Ene har gått for standard design med overrør og M-lok/picatinny, mens den andre har gått for ARCA/UIT og kanskje m-lok. Ene har delvis flat forskjefte og litt rar vinklet barrikadestopper/hviler, mens den andre har helt flat forskjefte og skarpere vinklet barrikadestopper. Så har vi vekten, ene veier 1.5kg den andre veien 2kg + kanskje. Så det er bare å velge hva den enkelte skytteren tror passer for han, og om produktet er tilgjengelig for salg når han vil ha det. Flere valg... for en Sauer STR..... i metall, hadde ikke trodd det for par år siden. Stå på begge to, jeg vet hva jeg kommer til å gå for, selv om prisen er litt stiv, men det koster peng å lage ting i Skandinavia Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Jeg synes JET virker veldig "elegant" designet, men for pengene virker det som Vision er hakket mer gjennomtenkt og anvendelig. Jet har vært ganske lik i designet en del år, mens Vision ser ut til å ha tatt til seg en del av trendene på chassis markedet, riktig hengsel eller ei Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Er det noen som vet hva slags overflatebehandling JET og Visjon kommer med? Da tenker jeg på eloksering og/eller type "lakk". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 (edited) Føler egentlig disse to utfyller herandre lity ja Tipper begge blir cerakotet jeg. denne fargen får man vel ikke eloksert vaffal.. Aannerud Edited January 15, 2019 by Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Eloksering kan man vel så og si få i den fargen man vil? Grunnen til at jeg spør er litt for å kanskje "rettferdigjøre" prisen? Jeg tenker at om det er noen av de som har en kvalitets finish, så må vel det tale til fordel for produktet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glockss Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Utifra det jeg kunne finne, så ser det ut til at begge kjører cerakote på alle delene. Regner med at det er enten H eller Elite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 (edited) Rettferdiggjøre prisen ja... Tipper den i all hovedsak er basert på hva kunden er villig til og betale.. Om en del koster 50,- å lage å nok folk er villig til å betale 15000,- for den så tror jeg ikke det er mange selgere som selger den for 100,-:p Jet'n har jo hatt samme pris antydning siden den ble "lansert", å til tross for årevis til med utvikling er prisen den samme... Aannerud Edited January 15, 2019 by Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Folding på sauern kan være en god ting, min har 74cm pipe, med bremsen er den... LANG. så lang at jeg må demontere bremsen hver gang for å få den i kofferten, eller buttstock Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
msteiro Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Med hundebur og barnesete i bilen er det så jeg vurderer foldestokk for å slippe å legge ned seter eller ha den stående oppreist i setet. Alternativet blir skiboksen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Cerakote rett på aluminium er ikke akkurat optimalt. Det nytter vel lite med tøff "maling" når det er materialet under som svikter. Jeg er ikke PMS skytter, så jeg vet ikke hva de riflene må gjennom. M67 sier at han lager mere "skraper" på et PRS stevne enn på flere års DFS bruk og jeg tror han så gjerne for DFS er forsiktige greier . Hvis den PRS greia bare er mot treverk og myke overflater så går vel det meste bra, men jeg ville nå uansett heller hatt et chassis som var eloksert (gjerne med beste kvalitet) i stede for "lakk" som ikke endrer noe på hardheten til overflata i aluminiumen. Jeg har et godt eksempel fra MDT som jeg tror bare lakker delene med cerakote. Jeg skal ta et bilde å legge ut når jeg kommer hjem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 ymse barrikader tar litt på. IPSC riflene mine har sånn regnbue dekor etterhvert på handguard, ikke sorte lenger. Drar med seg litt farge fra alt Aner ike vanlig overflate behandling på AR, men tåler mye. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olesøn Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 49 minutter siden, Bly skrev: Jeg er ikke PMS skytter, så jeg vet ikke hva de riflene må gjennom. En PMS-skytter lar nok riflene gå gjennom så mangt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Sitat men jeg ville nå uansett heller hatt et chassis som var eloksert (gjerne med beste kvalitet) i stede for "lakk" Jeg har inntrykk av at begge tar sikte på å eloksere produksjonschassiene, i et minimalt utvalg av farger (1-2), men at prototyp/preproduksjons chassiene kommer til å bli ceracoatet. Med Ceracote har jo kunden mulighet til å velge farge mye friere - mitt blir iallefall ikke "color of dirt" Både Jet og Vision er forresten laget av 7075 aluminium. MDT og XLR er laget av 6061. Sitat MDT som jeg tror bare lakker delene med cerakote Er Ceracote så dårlig? Overflatebehandlingen på det jeg har hatt fra MDT har vel vært like solid som vannmaling omtrent, jeg tror mine "reparasjoner" med sprittusj holdt lenger enn originalfargen. Jeg ser at ACC og Envy-chassiene fra MDT og XLR koster såvidt over halvparten av disse til 200STR - det er nok noe med "economy of scale" her, men samtidig er de til typisk Rem-klon-greier. Og de siste dagene har jeg håndtert 3 forskjellige high end Rem-kloner. De smootheste, glatteste og beste... liksom. De som det skrytes av på nett, på Sniperswtf og pmsrifleblog, og på Kammeret... Og med hundrevis av automatiserte Sauerladegrep i samme perioden så er inntrykket mitt omtrent: "hva faen sitter det fast i". Og nå slipper de som "må" ha chassi, å velge undermåls, og overprisede amerikanske låsekasser K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 16 minutter siden, M67 skrev: Er Ceracote så dårlig? Cerakote er vel uten tvil bra på de rette plassene, men det "fikkser" ikke myke overflater til noee annet. 7075 har nok 1/3-del mere hardhet enn 6061 så det er et bedre utgangspunkt i hvert fall. 21 minutter siden, M67 skrev: Og nå slipper de som "må" ha chassi, å velge undermåls, og overprisede amerikanske låsekasser Det er intet mindre enn en fantastisk nyhet for de som har skjønt fordelene med STR I mine øyne er det bedre å betale litt for mye for chassiset enn for rifla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zippaznip Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Mener jo snakka om at de shippa jet til Danmark for en dyp eloksering. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Hvis de legger på samme finish som de har på Viking 8.0 bremsen så blir det veldig bra! Den imponerte stort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glockss Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 3 timer siden, M67 skrev: Med Ceracote har jo kunden mulighet til å velge farge mye friere - mitt blir iallefall ikke "color of dirt" K Snakker vi H-141Q? S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 Nei, så ille er det ikke - eller kanskje verre vi får se. K 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted January 15, 2019 Share Posted January 15, 2019 8 timer siden, Bly skrev: Jeg har et godt eksempel fra MDT som jeg tror bare lakker delene med cerakote. Her er resultatet av myk aluminium 6061 med cerakote på toppen Skrapene/ripene som jeg har ringet rundt med rødt er ganske så dype, og skyldes at et skruhode har glidd over med litt for stort trykk. Her er hengselen snudd og man ser skruhodet som har forårsaket ripen; Litt slett design av MDT å lage noe slikt spør du meg. Det hadde ikke vært noe problem å senke skruen dypere og fortsatt hatt samme funksjon. Poenget mitt er uansett at hvis det ikke skal mere til enn at et flatt skuhode fjerner lakk og lager dype riper, så skal det vel ikke rare spikeren til som står litt ut av en planke for å forårsake det samme et annet sted på chassiset. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
glockss Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 På 14.1.2019 den 20.03, Aannerud skrev: Det blir Kommer 5 til norge ila. Uka.. Aannerud Så.... har disse dukket opp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 og blir prisen 15... som man fikk forespeilet for noen år siden? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Om noen har fått den om hender enda vet jeg ikke.. Men jeg vet att prisen ikke blir 15k, 20k er nok mer riktig.. Har ikke fått med meg att pris antydningen har vært noe annet enn 20k jeg..? Aannerud 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ATS Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Jeg forespurte Langhold.no om pris og leveringstid i november 2016, og ble da satt opp på en interesseliste. Da så produsenten for seg en pris som var omtrent lik som GRS Bolthorn. Så jeg ble overrasket da jeg så prise nå var gått over 20K. Så at skytterlinken hadde den på hjemmesidene sine for 21K for litt siden, men nå finner jeg den ikke på sidene deres lenger... Kanskje skytterlinken har tenkte å tilby Vision istede for JET-01, og ikke begge? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 (edited) Att prisen ble høyere enn Bolthorn overrasker meg ikke om man setter de to Chassisene opp mot hverandre;) Men litt synd prisantydningen var såpass på bærtur! Vis jeg har forstått rett var markedsføringen av Jet hos Skytterlinken ett stunt der Skyttelinken markedsfører uten noen avtale med leverandør, får man nok kjøpere får man også med seg leverandøren.. Ikke ett ukjent grep men tror ikke det falt i god jord i dette tilfelle! Men sett det på rykte kontoen, jeg vet ikke..? Skytterlinken har vaffal satsa fult på Vision nå! Jeg tror Vision og Jet kommer til og utfylle hverandre, da de har en del forskjellige egenskaper å vi forbrukerene får bare rope hurra som får både konkuranse mellom chassis leverandørene til Sauer 200 og mer og velge i Sier han som ikke har annet enn M98’r i skapet:p Men lysten på en Sauer blir ikke mindre med Jet og Vision å velge i;) Aannerud Edited January 19, 2019 by Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zippaznip Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Det som er rart å se er at så mange har dømt jet-01 ned over flere år, mens med en gang skytterlinken legger ut noen 3d bilder av en chassi som enda ikke har en prototyp hopper folk i nyfrelstvogna og bestiller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Har noen dømt Jet nord og ned? Vi er vel mange som har hatt bestillinger stående, men mange har jo trekt dem etter at vi har gitt opp å vente. At de nå har havna i close race med Vision er ikke kundenes feil. Ingen av dem har til nå brakt et faktisk chassi til markedet, men Jet er lovet til kunde i neste uke, og Vision er lovet til kunde midt i februar. Vi får vente og se, men jeg holder ikke pusten... K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aannerud Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Har heller ikke fått med meg att noen har dømt Jet’n nord å ned? Jeg har heller opplevd det motsatte fra absolutt alle! Ink. De som har klådd på det. Jeg har selv fått klådd litt på det å det er ingen grunn til å dømme det nord å ned vaffal! Att det ikke passer alle og mange PRS skyttere ble gira på Vision har lite å gjøre med att Jet’n er dårlig! Men mer med att de ikke leverer å att den ikke er tuna 100% opp mot PRS. Aannerud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zippaznip Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Jeg syns ihvertfall det har vært litt lynsjesteming og en del spark retning jet siste året. Kan forstå at folk har blitt lei av å vente, men læl. Jeg hadde aldri lagt 20k på bordet før jeg hadde fått klodd på en fungerende prototyp ihvertfall. Vi snakker vel om samme firma som brukte 3 generasjoner på å få en tofot som er en rein kopi av trg bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Sitat Jeg syns ihvertfall det har vært litt lynsjesteming og en del spark retning jet siste året. Kan du nevne eksempler? At det har vært høylytt tviling på at de ble ferdige noen gang er jeg enig i, men lynsjestemning? Jeg tror de fleste har forståelse for at dette ikke er så enkelt. GRS er et stort og etablert firma, og de hadde sine problemer med Bolthorn. Og det vil vi se her også, både fra Jet og Vision, når eller om de får ut chassiene. K 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 Jeg er klar for å tafse på jet, og på vision Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zippaznip Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 38 minutter siden, M67 skrev: Kan du nevne eksempler? At det har vært høylytt tviling på at de ble ferdige noen gang er jeg enig i, men lynsjestemning? Jeg tror de fleste har forståelse for at dette ikke er så enkelt. GRS er et stort og etablert firma, og de hadde sine problemer med Bolthorn. Og det vil vi se her også, både fra Jet og Vision, når eller om de får ut chassiene. K Orker ikke bruke 'søke' funksjonen her eller på Facebook, de nytter ikke til en dritt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aps Posted January 19, 2019 Share Posted January 19, 2019 GRS bolthorn var det vel endel som ikke var helt wow'ed over, men siden ingen har sett eller testet jet eller vision kan jeg ikke forstå så mye klaging/kritikk? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.