Jump to content

Kappe matchløp?


Mas-36

Recommended Posts

Heisann! Hører noen sier at du ikke må kappe visse matchløp pga en slags choke i de. Er dette noe alle bruker, eller bare noen? Har et Walther miniatyrgevær som jeg vil lage litt kortere og montere demper på. Men er usikker på om jeg da vil ødelegge presisjonen?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Etter kontakt med en børsemaker som kan slike gamle matchvåpen, har jeg funnet ut at min modell ikke har choke og kan kappes. Løpet er 65cm i dag, så tenker å ta vekk 10cm. Vil ikke risikere å kappe så mye at den ikke blir stille med demper. Opplevde det med ei annen salongrifle at det korte løpet ga så mye hastighet at det meste av STD og subpatroner gikk overlyds :( 

Edited by Mas-36
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde også 42cm, men der smalt det meste :( Av det jeg testet var det bare SK STD og Fiocchi SUB som ikke brøt lydmuren. Så vil ikke ha det slik igjen ;) Satser på 55cm, da blir det betydelig kortere våpen og jeg kan kappe en gang til senere om jeg ikke blir fornøyd :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Kan jo oppdatere denne her tråden. Løpet ble kappet til 55cm som var planen. Presisjonen er fortsatt bra(noen patroner likte bedre den nye lengden, noen likte den mindre og andre forble uendret av løpsreduksjonen).

 

Rifla ble MYE mer hendig etter at 10cm med tykt løp ble borte, så dette ble bra :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...