Jump to content

Mini-rifle, Chiappa MFour 22lr


Recommended Posts

Hei! 

Da mini-rifle har fått ervervs grunnlag, og jeg er i karantene tida, ser jeg på å skaffe meg en Chiappa MFour i 22lr.

 

Dette skal være ett greit fungerende våpen slik jeg forstår, med en upper som passer med vanlige AR lowers, men med en lower som ikke passer på vanlige AR uppers. 

 

Rifla møter dagens krav om lengde, og importør har dokumentasjon på att rifla ble solgt i Norge før 2009.

 

Er det noen her som har erfaring med de? Noen ting som stopper meg å handle en? Om flere er intressert så går det rykter om en overkommelig pris.

 

Dissa burde være ett godt andre valg da POD ikke liker M&P 15/22'n, og jeg ikke vil ha en 10/22 :D

 

 

Litt info:

https://www.all4shooters.com/en/mobile/Shooting/rifles/Chiappa-Firearms-MFour-22-rimfire-semiautomatic-carbine/?p=2

Link to comment
Share on other sites

På 2.4.2018 den 3.17, Leo_ skrev:

Hvorfor vil du ikke ha en 10/22?

Som slemmo sier er det mye pga magasiner og diverse komplikasjoner med noen av de og store magasiner. Det er ei kjedelig rifle og har "feil" kontroller i forhold til hva som skal brukes senere. 

 

Swenor snakker om å ta inn ett parti, men det må nokk litt flere kjøpere til.

Link to comment
Share on other sites

27 minutter siden, Mosjonsskytteren skrev:

@Granprismo, har du noe info om hva ca. prisen ville blitt i tilfellet?
Om prisen er innenfor så kan jeg være interessert.

Da jeg forhørte meg om det så var det ikke usannsynlig att om vi samlet 10 stk, så ville det havne under 10 000,- stk. Det er ikke bekreftet, men det bør ikke være langt unna. Det blir sjekket opp slik jeg forsto.

Link to comment
Share on other sites

Har vert i kontakt med importøren idag, og han har kommet med ett pris overslag på 9000,- ferdig levert. Dette kan variere noe selvfølgelig, men desto fler jo billigere. 

 

Minirifle kan erverves under karantenetiden i IPSC og loweren går ikke over ens med AR Uppere.

 

Det er i hovedsak tre modeller, en med quad rail som avbildet(pro), en tilnærmet den på bildet med kort quad rail(carbine) og en M4 klone. De leveres ned 2 stk 28skudds magasiner. 

 

Det er satt en leveringstid på ca 3mnd etter bestillingen blir sendt. Fabrikken trengte 70 dager, så kommer frakt, toll osv etterpå.

 

Jeg er blitt bedt om å lage en liste, så nå er det bare å skrive seg på, jo før, jo bedre! 

Kontakt meg via pm her(ikke forvent svar med en gang) eller per epost: steinar_99ssva@hotmail.com med navn, ønsket modell og tlf nr.

 

 Forhandleren er Swenor Import.

22PRORIFLELO.1.JPG

Edited by Granprismo
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har trod at det var oslo skytesenter som var importør for chiappa.. Var innom dem her om dagen og spurte om m&p15-22 riflen, ikke noe nytt der, så jeg spurte dem om chiappa. De sa at de startet og lage dem først i 2010 og de har aldri solgt noen til Norge. En sier at den er solgt i Norge før 2009 og en annen sier den aldri har vært solgt i norge....

 

Jaja, tror jeg dropper ar minirifle og bruker heller 10/22 min, virker som det er bare masse styr og kål med disse riflene.

Edited by Anonymrifle
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

i 2009 ble bestemt at det skulle være liste over hva som skulle være lov og vi fikk lista over godkjente halvautomatiske rifler. alle 22lr rifler solgt før denne datoen er fortsatt liv å omsette og trenger ikke noen godkjenning. nye 22lr rifler må godkjennes som alle andre rifler svjv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...