Jump to content

Beretta vs Rizzini vs andre


freezingduck

Recommended Posts

Er på jakt etter to stk O/U hagler i mellomprisklassen, 20-35.000 kr Nypris pr. Stk. 

Har sett på Beretta Ultralight og Rizzini Omnium Light. 

 

Samtidig har jeg sett på tilsvarende hagler fra begge produsenter med stål kasse for mengdetrening. 

 

Er det noen som har erfaring med hvordan de forskjellige produsentene er i forhold til hverandre? 

Skjønner at de begge er i "toppen" og at Beretta selger sikkert 4x så mange hagler, men hvem har best kvalitet i dine øyne? 

Link to comment
Share on other sites

Italienske hagler er ofte ganske like, de produserer deler for hverandre. Du finner helt sikkert "Beretta deler" i en Rizzini og omvendt. 

Er vel iallefall 3 forskjellige produsenter som stempler haglene Rizzini av et slag. Lett å gå i surr. Men mener at B.Rizzini er av høyeste kvalitet?

Edited by hovdeknuten
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
På 25.3.2018 den 14.31, freezingduck skrev:

Er på jakt etter to stk O/U hagler i mellomprisklassen, 20-35.000 kr Nypris pr. Stk. 

Har sett på Beretta Ultralight og Rizzini Omnium Light. 

 

Samtidig har jeg sett på tilsvarende hagler fra begge produsenter med stål kasse for mengdetrening. 

 

Er det noen som har erfaring med hvordan de forskjellige produsentene er i forhold til hverandre? 

Skjønner at de begge er i "toppen" og at Beretta selger sikkert 4x så mange hagler, men hvem har best kvalitet i dine øyne? 

har hatt Rizzini nå i 13 år til jakt. Har vætt meget fornøyd med den, og i grunn ikke hatt noe problemer. hadde også en Premier Sport utgave som jeg solgte for 1 år siden. eneste som jeg irreterte meg over var hva jeg fikk igjenn for sporting hagla når.jeg solgte den. Var veldig tung å selge. da alle ville ha beretta... fikk under halv pris for den ( gått 2000-3000 skudd) og hadde den ute på finn i nesten 3 månder før jeg fikk solgt den. Min anbefalling er å kjøpe en som er importert av Landrø, skulle du få noe problem så er du safe de neste 10 åra.... men tror ikke du får noe problem. 

 

I den pris klassen du snakker om hadde jeg nok gått personlig for en Blaser F16, har prøvd den og en beretta 690 inkl. rizzini premier sporten jeg hadde. Personlig må jeg si at Blaseren virker av en mye høyere kvalitet og passet meg bedre enn de andre. 

 

 

Edited by bekkmørkt
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...