Jump to content

Båndsag


Ega84

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Jeg har ingen erfaring med denne sagen, men om du kjøper gode blader og bruker tid på å tilpasse bladet riktig så fungerer det meste til småtteri. Jeg har selv en Cotech billing båndsag, og den er ikke bra, men den er bra nok til knivmakeri for min del. 

Men har man mulighet hadde jeg uten tvil handlet en dyrere modell. pris = kvalitet. Og ikke minst raskere og enklere å bytte blader, bladføring etc er bedre, bedre materialer etc. Jeg angrer på at jeg ikke la noen tusenlapper til i båndsag, men sånn ble det :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg opplever mangelen på futt som den største ulempen med den jeg har, som er en billig Meec fra Jula. Min er på 250W mens den trådstarter linker til er på 350W. Helt klart en fordel med 100W til dersom man skal ta krappe svinger eller sage litt tykke materialer.

Men kunne kanskje gått opp enda litt mer på effekten, her er en på 740W ser jeg;

https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/el-verktoy-og-maskiner/stasjonare-sager/bandsager/bandsag-240154/

 

Selv den billige jeg har synes jeg virker ok m.t.p oppspenning og kvalitet generelt. Kan ta de tynneste Bahco blar. Er dette at den er svak som irriterer meg mest.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...