Jump to content

Våpenskap.. for 8 våpen?


Sør-jeger

Recommended Posts

Nå som det kanskje blir lovlig med 8 våpen, så tror jeg skal oppgradere til et skap med god plass til 8 våpen.

 

Har dere noen forslag? Viktig at børsene får stå på kun en rekke, med god plass rundt seg, så jeg ikke skader trestokkene.

 

 

Ser nå på Raufoss Premium 16.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Fordel da er at man kan ha et skap med bare hyller omtrent. Er på utkikk etter større selv, litt fordi jeg har lyst å plassbygge holdere til hvert våpen. 

 

Men våpenskap til 8 våpen betyr vel egentlig våpenskap til 10-12, mitt er til 6, og hadde det ikke vært for mye syntetstokker, hadde jeg ikke fått plass til 5 engang.

Link to comment
Share on other sites

Ja minst, sålenge det ikke er kun enkeltløpede hagler en har. Har en store kikkertsikter, BR, langholdsrifler, så må en regne oppgitt antall helst et par over det dobbelte av det en faktisk har. Iallefall om en tar de ut og inn ofte. Skyter en 2 ganger i året tåler en vel å stokke om litt.

 

K

Link to comment
Share on other sites

2 timer siden, Fury skrev:

Jeg har studert Franz Jäger sine skap...regner med det blir 2 stk, én til våpen og den andre til vitale våpendeler, våpendeler, optikk, ammo og dokumenter.

Jeg har et slikt et. Franz Jäger 8/16. Ganske nyinnkjøpt. Tre hagler og tre rifler + et luftgevær har akkurat sånn passe plass der. Når det en gang kommer en drilling inn der blir det ihvertfall ikke mer plass enn det må være. Du får ikke plass til mer enn 8 våpen hvis du er glad i børsene dine. Ellers er jeg godt fornøyd. Det gamle våpenskapet brukes til ammunisjon.

Link to comment
Share on other sites

Godt du er fornøyd :)

 

Det blir nok det 8-16 skapet til våpen...alle våpnene mine har hurtigmontasjer slik at optikk blir plukket av under lagring/transport. 

For uansett være litt forsiktig når jeg plukker ut/inn våpen slik at jeg unngår unødige riper/hakk. Kommer til å fjerne sidehyllene i dette skapet siden det kun blir våpen i denne. 

 

Riflene blir smale og tar relativt liten plass i bredden når optikk og sluttstykke er fjernet. 🙂

 

Edited by Fury
Link to comment
Share on other sites

Om du skal ha ut alle våpnene ganske ofte (type ett våpen per dag, og to på søndag) ser jeg ingen annen råd enn at du må ha et innforjævlig bredt skap. Om du har noen du ikke bruker så veldig ofte, tåler de kanskje å stå innerst i et dypt skap, om du tåler å stokke litt om på de andre våpnene for å komme til?

Nå skal jeg vel egentlig bare holde kjeft fordi jeg ikke har særlig mange våpen, men jeg skulle mene at det fint skulle gå en plass mellom seks og åtte våpen i mitt Seifuva SG149D uten å bli så veldig frustrert, enn så lenge hyllene ikke står i.

Og skulle jeg vel ta feil så var ikke prisen verre enn at jeg kan kjøpe et til når det begynner å fylles i garderoben.

Edited by JohanPaaSnippen
Link to comment
Share on other sites

Det går fint an å sette børsene inn med pipen ned også :) Noen med pipe opp og andre med pipe ned. Får utnyttet plassen mye bedre da. Så kan man jo vurdere hvilke børser som kan stå bakerst og hvilke som kan stå fremst. En bruker vel ikke alle børsene på en gang?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...