Jump to content

MC hagler


martinJ

Recommended Posts

En kompis av meg rydder i disse dager dødsbo etter sin svigerfar, i denne anledning kom han innom meg med noen hagler.

Hagler er ikke helt mitt bord selv om jeg må tilstå å eie en.

Haglene det er snakk om er 2stk MC kaliber 12, hvorav den ene har 2løpssett. (trap og skeet) 

Haglene var tighte og fine i låsing, treverk og nettskjæring bar preg av noe hard bruk og lite kjærlighet, løp hadde noe rust utvendig men så ok ut på innsiden.

Låsen/låskassa (sikkert feil ord) så bra ut er blånert og har ganske pen gravyre. (tror dette er ganske standard gravyre på disse da jeg har sett flere tilsvarende)

Disse er dog ikke strøkne og jeg lurer på om noen her inne kan gi noe hint om verdi og salgbarhet.

Link to comment
Share on other sites

Vær nu bare klar over at det kan være folk som e villig til å betale en pen slump så ha is i magen. Jeg kjøpte min fra forhandler, den va strøken men kun skeetløp. Betalte 1500 som jeg mener er svinbillig. 

 

Edit: jeg kunne kjøpt en av deg bare for å ha stående. Så hadde jeg vært sikker på at eg hadde en erstatter om jeg noensinne hadde klart å slite ut den jeg har(jeg elsker den)

Edited by tailgunner
Link to comment
Share on other sites

Det er enten MC6 eller MC8 som finnes i dødsboet. I fin stand/som ny med 2 løpssett går MC8 for ca 20-25000.- og MC6 noe mindre. 10-12 k bør man kunne få for en rufsete utgave uten rust i løpene. Det er bare å legge dem på finn med mange bilder. med prisantydning på 10k.

 

Hvis hagle nr 2 har sidelåser er det et annet ballgame. Sett inn bilder her av begge

 

Deler finnes ikke lenger men de er utrolig holdbare. Hvis man ikke trener og skyter på toppnivå er det umulig å slite dem ut. Det er bare mishandling av eier som tar knekken på dem. Er russer i internasjonal skeet hadde vel mer enn 1000000 skudd gjennom sin.. Den var i konkurranse med en Browning B25 med tilsvarende antall skudd om å være den mest brukte hagla i historien med dokumentasjon.

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...