Jump to content
Sign in to follow this  
Richard

Kjøpe 9mm kuler, mest for pengene?

Recommended Posts

Hvor kjøper folket kuler i kvantum på 1000 stk. Og mer for tiden?

Jeg har vært borte fra ladingen en stund og ser etter rimelige 9mm kuler til bruk i praktisk. Kjøpte mye Berry's på Xxl tidligere som jeg var fornøyd med, men de har visst sluttet å selge kuler!?

Jeg har kjøpt 9mm kuler kun en gang. Det var 1000 stk av merket Frontier hos Intersport Bogstadveien. Landrø på Lillestrøm har dem også. Kulene virker OK, uten at jeg har så mye å sammenligne med. Det er kobberbelagte kuler. Jeg tror prisen var noen og åtti øre pr stykk.

Edited by Bäke

Jeg har kjøpt Frontierkuler av landrø, og Svelgen bullets. Pleier å kjøpe masse når jeg først handler, hender man kan få hyggeligere pris ved høyere kvantum.

Har hatt problemer med at kulene kryper inn i hylsene på 45 ACP. Det kyldtes at jeg ikke fikk tak på kulene med krypedien. Lar disse kulene seg krympe i hylsene?

3 timer siden, DoctoRoy skrev:

Har hatt problemer med at kulene kryper inn i hylsene på 45 ACP. Det kyldtes at jeg ikke fikk tak på kulene med krypedien. Lar disse kulene seg krympe i hylsene?

En krympedie vil aldri gi deg kulehold i 9mm, og ikke i 45acp. 

Sizedien din er ute av spec på 45, og sizer ikke ned hylsen nok, alternativt utvider du for mye for å få kula til å stå på hylsa før du setter den. 

• Like 1

Som APS sier. 

Krymp hjelper ikke. Prøv å slipe ned ekspander litt. 

Erfarte dette når jeg brukte 45 i revolver. 

Alverden krymp hjalp ikke. Slipte ned ekspander, aldri problemer med kuler som kryperetter det. 

Send meg en PM om du lurer på noe om West Coast Bullet kulene. 

• Like 1