Jump to content

Ny banehagle


Nimrod67

Recommended Posts

Har omsider tatt til vettet og innsett at jeg ALDRI kommer til å skyte godt med O/U (jadda, kall meg feilvare...men jeg liker løpene ved siden av hverandre!)

Legger derfor ut Berettaen for salg og har kjøpt en 100 år gammel sideligger til banebruk. Det skal legges til at den er sleevet om fra 12/65 til 12/70, noe som gjør det enkelt å kjøpe inn ammo. Til feltbruk vil det fremdeles bli 125 år gammel hagle i 12/65, vil bare ikke pøse ut skudd med den på banen.

 

CA526825-D9EE-4BEF-A6D4-09259C298E17.jpeg

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Flott hagle.

 

Om man har en tendens til feil/skiftende øyedominans kan  en sideligger faktisk være bedre enn siktebildet man får med o/u eller halvauto.- Plages selv i perioder med dette at venstreøye blir dominerende og "tar over" med irriterende bommer som resultat.

 

Du skal likevel være "god" for å få gode resultater med sideligger på bane.- Om skytingen på banen derimot handler om å forbedre seg mht til gode skudd på praktisk jakt, er dette det rette,.. å praktisere med et våpen man kjenner seg fortrolig og er vant med. :)

 

God fornøyelse med skytingen.

 

 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

17 timer siden, bobby skrev:

Flott hagle.

 

Om man har en tendens til feil/skiftende øyedominans kan  en sideligger faktisk være bedre enn siktebildet man får med o/u eller halvauto.- Plages selv i perioder med dette at venstreøye blir dominerende og "tar over" med irriterende bommer som resultat.

 

Du skal likevel være "god" for å få gode resultater med sideligger på bane.- Om skytingen på banen derimot handler om å forbedre seg mht til gode skudd på praktisk jakt, er dette det rette,.. å praktisere med et våpen man kjenner seg fortrolig og er vant med. :)

 

God fornøyelse med skytingen.

 

 

Jeg er links så det holder, venstreøyet er helt dominant og høyre knapt til pynt.

Har ingen tro på å ligge i øvre sjikt på resultatlistene fremover, men heller ikke noe ønske om å ligge nederst! Jeg er først og fremst jeger som liker å glede meg over pene (og funksjonelle) våpen og som kan gi tiuren en velplassert byge om den skulle presentere en brukbar anledning.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 time siden, Chiefen.v-2 skrev:

Puster lettet ut😊

Dette er en Purdey Self Opener fra 1915...jeg håper ikke det finnes et eneste individ på denne planeten som synes det er en god ide å ordne en ny del til låskassa på Biltema...men det er vel en første gang for det også!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...