Jump to content

Caldwell ballistic precision kronograf


shooter 2

Recommended Posts

Denne var med i kronograftesten i "Vapen" 8/17. Fikk grei omtale "målenøyaktighet oppfattes som tilstrekkelig bra for de aller fleste situasjoner, utenom muligens for  langholdsskyting." Ellers er den rimeligvis noe belemret med de ulemper optiske kronografer har.

Link to comment
Share on other sites

Om jeg forstår deg riktig, får du hastighetsvariasjoner (ES) som ikke er forventet. Min erfaring med optisk kronograf type rimelig plastikkloff  (Pro Chrono) i noen år, er at de gir rimelig stabile avlesninger, gitt rimelig greie vær og føreforhold (les godt lys, men ikke direkte sol og ikke reflekser fra snø, og selvsagt ikke nedbør) og nøyaktig innretting av loffen ift kulebane. Denne ble sjekket opp mot Magneto Speeden og selv om loffen lå ca 10 m/s konstant for lavt, fanget den opp variasjonene med tilnærmet samme nøyaktighet som MSen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg kjøpte min når jakt og friluft hadde tilbud på den nå for noen uker siden, må si jeg er godt fornøyd til mitt hobbybruk... Konsise resultater og veldig kjekt å kunne lese av og ikke minst lagre serier direkte på tlf (Android), regner ut energi og PF direkte i appen når kulevekt blir oppgitt... For min del en rimelig og brukervennlig chrono iallefall. 

Link to comment
Share on other sites

På 18.5.2018 den 7.41, Spinnvillt skrev:

jeg er godt fornøyd til mitt hobbybruk... Konsise resultater og veldig kjekt å kunne lese av og ikke minst lagre serier direkte på tlf (Android)

Hvilken tlf har du?

Har Samsung S5 og får ikke kontakt, har slettet og lastet inn app flere ganger, men lykkes ikke...

Er det en spessiel fremgansmåte når utstyret monteres sammen?

Vet det ikke er kabelbrudd da den fungerer på Iphone...

Noen som vet?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Dette er den beste kronografen jeg har hatt av de 4-5 jeg har hatt og grisebillig er den au. Når jeg tester haglepatroner står den gjerne en meter foran munningen,  stort sett det samme med rifle alt etter hvor skyter når jeg tester

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...