Jump to content

hvilke av dagens lovlige halvauto jaktvåpen står i fare for og bli ulovlige.


kilden

Recommended Posts

hei har prøvd og lese på eksisterende sider .   det er veldig mange sider  med rasende kommentarer og annet   og godt nokk det..

kan adm la denne tråden stå da den eksisterende tråden er svert lang, og også den nye proposisjonen  handler om mange enkelt tema .   så det blir mye enkelt tema  i en tråd..

så kan det kanskje åpnes andre tråder med diskusjon om andre deler av proposisjonen...

 

temaer som

og komme på uvarslet kontrol,

og måte kvitte seg med våpen uten kompensasjon,   (her tror jeg myndigheten vil stile svert svakt i en rettskonflikt,  dette er jo tilbakevirkende,   og henvise til salg ut av landet er jo som og reklamere med parkering hos nabo...

innførsel utførsel av våpen over landegrenser er en tung materie for den enkelte og den vil også mest sannsynlig påføre mye kostnader.

tross allt så er det svert vanlig og innføre støtteordninger når gjeldende lovverk blir endret som da påfører enkelte kostnader.

 

utvidelse av jaktgarderoben

 

 

hva jeg lurer på  hvilke typer halvautomatiske våpen står nå i fare for og bli forbudt.

pr kreativitet så er det vel i dagens hverdag med 3D printere muligt og lage allslags magasiner.

loven er vel att en har lov til og lade med maks antal skudd ti jakt bruk,,, 2 i hagler og 1 pluss 3 i rifler)

 hva skjer med følgende våpen for og nevne noen

browning bar

hk 630,770 940 

rem 740

10/22 ruger salong (denne er det vel fult mulig og få magasin med langt flere en 10 skudd)

halvauto hagler med eller uten mulighet for magasin forlenger.

 

og så får en kanskje være såpass raus att en godtar att en har forskjellig mening om ting.

jeg har ikke problemer med att noen liker mini 14.  selv om jeg selv ikke ser noen stor problem med att denne forsvinner ut av norske jaktgarderober,

har ingen peil på diverse sports greiner og våpen de bruker, men det kan vel ver greit og skille våpen til jakt og disse konkurranse disiplinene.

 

mvh kilden

 

Link to comment
Share on other sites

Denne tråden låses da vi ikke trenger flere tråder om samme tema. Per dags dato er det ingen på Kammeret som har adgang til konkret informasjon om hvilke rifler som blir ulovlige eller på hvilket grunnlag de blir det. Dette vil offentliggjøres i forskrift når den kommer.

 

Nye magasinlover rammer ikke randtenningsvåpen.

 

Vi har en eksisterende tråd som kan brukes til diskusjon, som finnes her:

Spekulering i hvilke rifler som blir ulovlige er nettopp bare spekulering.

 

- Ei tohi varjata, moderator

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...