Jump to content

fjellreven klær og bål


eivkie

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Fjellreven sine klær i G-1000 tåler godt noen bålgnister, spesielt hvis du nylig har påført nytt lag med grønnlandsvoks.

Jeg har misbrukt min Fjellreven Keb Jakke(kombinert G-1000 og stretch paneler) nå i snart tre år. Fisketurer, jakt med mye kravling i kvist og på stein, fjellklatring, isklatring og rappellering/klatring/kryping i trange, nedlagte gruveganger og huler. Det er den jakken jeg som oftest slenger på meg når jeg skal ut døra.

Jakken har ikke ett eneste hull, ikke en eneste løsnet søm.

 

Link to comment
Share on other sites

Til sammenligning har jeg samtidig pleid å bruke en feltbukse fra NMF/Garm, en produsent kjent for å lage slitesterke og robuste klær (de leverer uniformer til div militæravdelinger.)

Denne har gått i oppløsning! og jeg har nå kjøpt meg ny bukse fra fjellreven i G-1000. 

Fjellreven er svindyrt sammenlignet med annet membranløst yttertøy, men du får kvalitet.

 

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en Garm combat pant i lys brun fordi jeg likte bukseseleløsningen på den. Etter et antall fjellturer som kan telles på én hånd er det synlig fargeforandring i baken fra sitting på steiner. Greit nok, jeg veier en del og sitter kanskje mer på fjelltur enn enkelte av dere andre, men jeg synes det er litt merkelig. Dette var riktig nok forrige generasjon av produktet (minst) men likevel. Bortsett fra det er det et behagelig stoff, og jeg liker ganske mange av løsningene som er valgt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er også stor fan av Fjallreven sine klær.
De virker nesten uslitelige, og har fungert utmerket i mange år, ikke så mye på jakt, men super til fritidsbruk.
Når det gjelder Keb, har jeg buksa som jeg liker svært godt, men jakken ble solgt videre med tap.
Grunnen er at den mangler sidelommer, og ble litt for "slimline" etter min smak.

Link to comment
Share on other sites

+1 på mer fritid enn jakt.

 

Jeg har ofte med en Drev bukse og en Deer Scoutet jakke på jakten, men det er som godværs alternativ. Men Drev buksen brukes MYE og fortsatt ikke nevneverdig slitt.

 

Et annet godt poeng over er jo nettopp at bukser slites mye fortere enn jakker, så finner man en dress med en bukse som sitter perfekt, kan det være en ide å kjøpe to bukser i slengen.

Link to comment
Share on other sites

Har også god erfaring med Fjällräven.

Liker at de tilbyr noe annet enn plastikk-klær, tåler mye (også bålgnister), og de har forstått at folk kan være både lange og tynne.

Men det er og blir overpriset. Uansett hvilket fancy navn som brukes på en polyester/bomullsblanding, så er det bare polyester og bomull.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...