Jump to content

Simson s/s verdi


StiHof

Recommended Posts

Hei!

Først takker jeg for mange gode og informative tråder her inne👍🏻 Har hjulpet meg i flere haglekjøp.

Har kikket på en Simson sideligger kaliber 16 fra 1973. Ganske sikker på at det er en modell 35/70, tilsvarende Merkel modell 8? Veldig usikker på verdien av en pen og velholdt utgave. Få bruksmerker og lite brukt. Har en Merkel 40e fra før, og vet dette er gode hagler. Er 4500,- en grei pris? Få referanser der ute☹️ Håper noen kloke hoder der ut har synspunkter å komme med.

 

Stian

Link to comment
Share on other sites

16 timer siden, odin1899 skrev:

Har kjøpt en Østtysk Simson /Tählmann mod. 125 12GA sideligger fra '70 for 1350 NOK i fjor i grei brukstilstand.

Dette er en helt annen børse  enn Simsom 35/70. Simson /Tählmann mod. 125 er vel den samme som Sauer 127? - og ikke verd all verden.

4500.- for en fin mod. 35 burde være oppnåelig- er den meget bra kan du sikkert få enda mer- om du finner riktig kjøper. Et fint og driftsikkert våpen. ;-) Men legg ut et bilde av børsa- så vi får vite hva vi egentlig diskuterer.

 

Edited by asterix
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hei, Asterix!

Takk for svsr👍🏻

Jeg er kjøperen og har dessverre ikke bilder av hagla🙁 Er ganske sikker på at det er en 35/70, ut i fra det jeg har funnet på nett. Det er verre å fonne en norsk pris. Børsa er pen og godt holdt, så den er grei. Kanskje bare jeg som undervurderer verdien av et slikt våpen. 

 

Stian

Link to comment
Share on other sites

Generell lav etterspørsel på brukt ss. Så gode kjøp er definitivt mulig. Om tilstanden er meget god, er 5000 uansett et røverkjøp.  For dem som setter pris på de. Ikke så lenge siden jeg kom over en pen Holland Holland dominion til prisen av en brukt beretta 686 😊 men klarte å gå forbi😃 angrer litt... uansett så bør du legge ut bilder av nykjøpet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...