Jump to content

Artikkelsystem


slemmo

Recommended Posts

Det er mulig å aktivere et artikkelsystem på dette forumet, det kommer opp under en egen meny i toppmenyen som heter Artikler rett og slett, her er det mulig å ha en f.eks alfabetisk sortert liste over artikler brukerene har laget. Jeg tenker dette som en ressursside hvor folk kan skrive om et tema de har peiling på, eller man kan holde en artikkel over norskproduserte haglepatroner mellom 1849 og 1930, eller hva det nå måtte være man ønsket å lage en artikkel om. Det er mulig å håndere redigering av disse artiklene på to måter, enten at artikkelforfatter har lov til å redigere og holde artikkelen oppdatert på egen hånd, eller det er mulig å tillate en wikipedialøsning, hvor hvem som helst kan gå inn å redigere en artikkel. Er en wikipedialøsning liv laga her tror dere eller vil det bli bare kaos?

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg aktivert artikkelsystemet uten wikipediafunkasjonalitet inntil videre, det betyr at alle registrerte medlemmer skal kunne opprette artikler og redigere disse så lenge man ønsker, det jeg ser for meg er at artikkelsystemet brukes mer som et oppslagsverk, og at blogfunksjonen brukes til børseprosjekter o.l.

Men hvis man f.eks vil lage en instruksjonsartikkel om hvordan man pusser opp en stokk f.eks så vil jo kanskje det naturlig falle inn under artikler, og ikke under bloggen.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...