Jump to content

Belysning til åtejakt på rev


Sathre

Recommended Posts

Hei

 

Har nettopp begynt med åtejakt på rev og trenger noen tips til hvilken type belysning jeg bør bruke. Åtet ligger ca. 80 meter fra bua i relativt flatt lende og jeg har ikke tilgang til et strømuttak. Ønsket er at åtebelysningen gir godt med lys på 80 meter (God lysstråle med ok bredde) og at oppsettet ikke krever tilgang til et strømuttak. 

Så langt står det mellom  åtebelysningen fra Brunst.no (Se link) eller å bygge et oppsett på egenhånd.

Håper noen kan dele sine erfaringer med den aktuelle belysningen eller eget oppsett. 

 

https://www.brunst.no/products/tebelysning

Edited by Sathre
Link to comment
Share on other sites

Blomsterpinne i snøen blir vel litt i grenseland, men med lyskilden montert på vegg, trær eller påle slått ned i jorden kan vel ingen si noe på det.

Spørsmålet her blir vel heller hvordan skaffe strøm og vil solselle gi nok strøm til belysning hele natten og vil led lysene gi en lyskjegle som lyser opp åtet på en tilfredstillende måte.

Link to comment
Share on other sites

Bruker brunst sitt åyelys og er egentlig veldig fornøyd. Det står på fra oktober til april så jeg veksler mellom to bilbatteri.

Åtet ligger ca 80 m fra lyset og jeg kan uten problemer gå inn og ut av jaktteltet når reven faktisk er på selve åtet. Sitter litt bak det og reven har ingen sjans til å se meg. Skjedde både i går og i dag. Festlig 👍

Link to comment
Share on other sites

På 25. februar 2018 den 22.37, G.Larson skrev:

Hva er galt med noe av det som er foreslått i denne tråden siden du drar frem regelverkskortet?

Har jeg "sagt" det er noe galt da? :) Det er vel opp til TS Å svare, hvis han/hun gidder. Ellers har det da vært en del bråk (også annmeldelser) opp i mellom årene ved bruk av kunstig lys og årtjakt. Så, dette var kun et hint.

Link to comment
Share on other sites

På 26. februar 2018 den 7.44, 1937M98 skrev:

Såvidt meg bekjent så er regelverket endret fra fastmontert på vegg, til fastmontert, dvs, fastmontert på blomsterpinne stukket inn i ei snøfonn er helt OK

Har ikke fått med meg, den lempningen av regelverket. Det gjør det jo litt enklere, for de som driver med åtejakt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...