Jump to content

Uoriginal Blaser hurtigmontasje


5pitf1re

Recommended Posts

Hva kan dere anbefale av uoriginale Blaser hurtigmontasjer? Hvordan er kvaliteten og vil man kunne ta av og på igjen uten at det endrer treffpunktet av betydning (mtp. jakt). Gjerne noe som også bygger lavere enn standard lav Blasermontasje.

 

Gjerne om dere har anbefaling til utenlandske sider hvor jeg kan bestille det billigere også (skal til Svalbard en liten periode så slipper mva der)

 

Hovedmotivasjonen min for dette er at standard montasjen har litt av en pris og inngangsbilletten min til Blaser ble åpningstilbud for XXL på Jessheim der jeg fikk R93 for 10 000,-. Jeg må ha iherfallt 2 montasjer og det vil koste mer en rifla om jeg går for originalmontasje.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en MAK skinnemontasje for Zeiss, den virket dønn solid. Brukte den på/mellom to piper og opplevde aldri treffpunktforandring. Det var fast syv knepp til siden og seks knepp opp mellom pipene (med min standard ammo).. 

Skulle det være nødvendig å justere på selve festet så gjøres det med samme nøkkel som Blaser bruker for løpsbytte.

 

Høyden på en MAK med ringer er jeg usikker på.

 

Link to comment
Share on other sites

Montasjene som Jakt&Friluft solgte, som er laget i Øst-Europa og er nesten helt lik med de originale, er meget bra. Sparer litt på å kjøpe de. De selges på eBay også. Jeg kjøre slik direkte østfra. Fungerte fint!

MAK er også bra, men de hendlene som låser stoler jeg ikke helt på.. ser for meg at det fort kan gå an å slå de borti og få åpna på et vis.. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

34 minutter siden, Kiwi skrev:

Montasjene som Jakt&Friluft solgte, som er laget i Øst-Europa og er nesten helt lik med de originale, er meget bra. Sparer litt på å kjøpe de. De selges på eBay også. Jeg kjøre slik direkte østfra. Fungerte fint!

MAK er også bra, men de hendlene som låser stoler jeg ikke helt på.. ser for meg at det fort kan gå an å slå de borti og få åpna på et vis.. 

 

 

Husker du navnet på montasjen fra østen og hvor kjøper du det fra? 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...