Jump to content

Rottweil hagle


HotShot

Recommended Posts

Har en rottweil o/u for hånda som jeg vurderer å kjøpe, men finner svært lite info om disse. Usikker på modell men den var 12/70, singel avtrekker og løpsvelger foran avtrekkeren. Fikk et godt intrykk av kvalitet til tross for litt slitent treverk.

 

Hvem produserte disse? 

Hvordan er kvaliteten?

Er dette noe å satse på?

 

Jeg forventer ingen beretta eller browning, bruksområde er fuglejakt og trening.

Link to comment
Share on other sites

Sett et par stykk av disse som har fått tåle ganske iherdig bruk på bane, den ene husker jeg fikk brudd på tennål. Bagatell å få skiftet, men som en annen sier her, reservedeler kan være et mulig problem.

 

Min sønn har også en Rotweil o/u  jaktmodell og med to avtrykkere. Han skyter ikke så mye, men på jaktturer har jeg merket meg at han et par ganger hatt problem med at ene tennåla har "hengt igjen" i avfyrt patron og vanskeligjort åpning.- Så en mulig svaghet dette med tennålene. Ellers en trivelig hagle med meget fin blånering,.. noe tung.

Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, bobby skrev:

hatt problem med at ene tennåla har "hengt igjen" i avfyrt patron og vanskeligjort åpning.- Så en mulig svaghet dette med tennålene. 

 

Mest sansynlig har du hatt ein hettepunktering. Dette kan gi tendens til sveiseperler på tennstiften. Når det skjer så får du oftere hettepunktering, og problemet eskalerer. Få tennstiftene polert av børsemaker. Du klarer som regel ikkje å sjå dette med det blotte auge

 

Det kan sjølvsagt vere eit anna problem, men dette er ein vanlig årsak. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...