Jump to content

Benelli vinci


AKL

Recommended Posts

Har nylig fått tak i en eldre vinci på finn.no.Har bare sendt gjennom noen jaktskudd for å funksjonsteste og det ser ut til å funke veldig bra.Artig hagle å skyte med.

Er det andre her som bruker vinci og kan si litt om hvor mye vedlikehold man bør drive som feks olje i mekanisme.jeg jakter mest med hagle i den kalde årstida.

Alle erfaringer mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

https://www.google.no/amp/www.thetruthaboutguns.com/2015/01/daniel-zimmerman/gun-review-benelli-vinci/amp/

 

Gratulerer med kjøpet. Husker jeg holdt ei for mange år siden da den kom ut. Var ikke lett å gå forbi der den hang.. Skilte seg ut. Men på en langt mer attraktiv måte enn nye Benellis OU😁

 

Ikke mye input fra meg her altså, men om ikke du fikk med manualen ville jeg lasta den ned og vedlikeholdt den etter bruksanvisningen. 

 

Link to comment
Share on other sites

Takk for det,finner nok ut av ting etterhvert☺Håper jeg blir kompis med denne hagla,fikk liksom godfølelsen med en gang jeg monterte den sammen og begynte å håndtere den.

Også litt artig at selger visstnok hadde kjøpt den av Kenneth Aspestrand.Var han som hentet den på benelli-fabrikken og hadde den som jakthagle en periode.

Link to comment
Share on other sites

Fikk min for et 4-siffret beløp(såvidt)Virker som normal bruktpris ligger rundt 12-15 lapper.Skal sies at den har mye bruksmerker,men det lever jeg fint med.

Her i huset ble det bemerket at det var ei "veldig rar hagle" etterfulgt av et skuldertrekk😁Fargen heter visst desert dune.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har hatt tre Vinci og har igjen to i dag. 

En med 66cm løp og en som er kappet på 45cm og montert Brisley thin wall chokes. 

Har også en m2 og flere andre hagler. 

 

Jeg vet ikke hvorfor Vinci aldri ble så populær, men jeg elsker den og jakter hele året i Nord-Norge med den. 

 

Jeg er nøye med å plukke den i småbiter etter endt jakt og tørrpusser før jeg oljer alt inn. 

Har aldri hatt feilfunksjonering på de 5-10.000 skuddene jeg har skutt med unntak av en type leirdue patron på banen. 

Skyter saga leirdue patroner nå uten problemer 

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar.Den ble vel aldri noen storselger nei,tror det er langt mellom Vinci-eierne her på berget.Har lest endel på nettet og den fikk mye skryt i jaktbladene når den ble lansert.Kanskje utseendet blir for spesielt for noen..jeg syns den er "styggpen"☺

Det eneste som irriterer litt er at det er umulig å avsikre lydløst,kommer et veldig hørbart knepp når man trykker inn knappen.

Saga leirdueammo er notert👍

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...