Jump to content

Nå er jeg lei av å plukke hylser


kaffekopp1

Recommended Posts

My fellow shooters, and HV-gubbs! 

 

Det nærmer seg nok et år i HV med nye turer i guds frie natur med kaffekoppen velplassert i hånden. Et fint liv med andre ord! Men nå skal ikke livet bare være en dans på roser men og litt småhat. Nå er jeg lei av å drive  med hylseplukk etter hver gang man har vært på skytebanen og blåst ut støvet av løpet, og står igjen med den store leteaksjonen etter alle tomhylsene man har klart å spre utover skytebanen. Jeg kan da ikke være alene med denne følelsen! Sier da som han lokale helten sier, det må da være en gluping som har tenkt på dette før og riktig det. Etter et lynraskt søk på EDB maskinen har internettet klart å hente frem et utall av ulike patenter på et slags nett som henger over kassen som skal ta imot hylsene. (Type : https://www.ebay.com/itm/Hunting-army-AR-15-Brass-Shell-Catcher-Cartridge-collection-Trap-Nylon-Mesh-Bag/322698850907?epid=2220692614&hash=item4b2259b25b:g:rKwAAOSwmwtaO7D2 )

 

Det jeg da spør det store internettet er da om folks erfaring med slikt eller tilsvarende utstyr? Og hva skjer om man skulle få litt varme på hylsene, står man da med en sokk med hull i begge ender med tomhylser på bakken igjen eller har han glupingen tenkt på dette?

 

(Edit: La dette under dynamisk da folket har har nok vært mer borti lignende situasjoner enn hva den generelle riflemann har på skytebanen, men bare flytt og bytt om det er feil.)

Edited by kaffekopp1
Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, psg-1 skrev:

Nå har det kommet en ny hylsetype som vistnok er både omladbar og magnetisk, så da kan man jo skaffe seg en god magnet. Det blir nok en stund til forsvaret tar dette i bruk, så det hjelper nok ikke til øvelsen. 

 

https://www.shellshocktechnologies.com/products/unloaded-cases/

Det kommer til å bli helt magisk :D:D

 

5 timer siden, MorganKane skrev:

Håper da virkelig dere skyter mer enn at en sånn liten tepose er tilstrekkelig ;)

 

Har en tilsvarende dings selv, men kjøpte den kun for å ikke sende tomhylser på sidemann. Tror det er hovedformålet med slike -og driveby muligens.

Hmm Det er kanskje litt liten plass ja :P Uansett hadde det vært noe knot da man skal ha makkersjekk og slikt ¬¬

Link to comment
Share on other sites

Hadde heller kjøpt en sånn om jeg skulle hatt det igjen.

EL144Aaccessories.jpg

Prøvde netting varianten og var ok de første 10-15 skuddene, men så ble den for tung bak og ble "dratt ned" og gjorde så rifla låste seg (Kasta tomhylse i metalringen i åpningen på "posen" og inn i utkasteråpningen på rifla.. Og av de hylsene som kom ned i posen så tok det ikke lang tid før de startet å smelte nettingen...

Får det man betaler for og nettingvarianten er no billig drit for å si det pent.

Edited by perjan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...