Jump to content

Noen som har prøvd 9mm i klips i denne: S&W PC M&P R8 .357 Magnum 5"


Kiwi

Recommended Posts

9mm hylser er 0,3 mm større i diameter bak enn .38/357, så det vil dessverre ikke gå å bruke 9mm i en slik revolver. Tenkte tanken selv da 929 min viste seg å være ganske ubrukelig, prøvde å putte 9mm i klips i en m627 i .357, men gikk dessverre ikke. 9mm hylser er kone, mens .38/357 er mer rettveggede.

Link to comment
Share on other sites

3 timer siden, Domino skrev:

Han skriver jo at han ønsker å finne klips så han kan skyte 9mm i den revolveren som han linker til.

Hvordan kan jeg være sikker på, at han er pressis i sine formuleringer? Der skrives mye rart her på forumet. Og når noe i utganspunktet høres dustete ut, er det ennå større grunn til å annta at noe er feil i formuleringen.

 

Det er ofte vanskelig nok å finne ammo som går bra i et våpen (ennå værre , hvis en lader selv), om det ikke skal passe i 2 våpen/løp også. Det er jo en del dimensjons forskjeller på de kaliberene. Men det finnes jo slike klips til revolver, det har det gjort i mange ti-år. Men, så var det resultatene da. .)  Det har også vært produsert revolver beregnet på 9 mm, det fungerte brukbart med rett ammo. Jeg forsøket kun å være behjelpelig, men det er vanskelig å hjelpe hvis TS ikke svarer.

Edited by Geco5
Link to comment
Share on other sites

Jeg pleier å være ganske presis i mine formuleringer, og har også fått et veldig presist svar: 9mm går ikke i .38 kammer... dessverre.

Hadde vært kjekt å kunne brukt rimelig kjøpeammo. Må evt. kjøpe en revolver i 9mm, og det vet jeg ikke om jeg er så innmari interessert i. Får tenke litt mer før det blir noe handling.
 

 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, tiders skrev:

Hvis man skaffer en 9 mm tønne (til å sette 9 mm clips i) vil det kunne fungere in en .357 revolver / løp? For ordens skyld er det en jframe jeg har i tankene. 

 

 

357 løpet har større diameter enn 9mm piper, så det blir vel ikke optimalt. Er et par tusendels tommer

 

Manurhin revolvere for eksempel har litt trangere pipe enn vanlig for å kunne skyte bedre med 9mm.

 

Så ja det lar seg vel gjøre, blir sannsynligvis ikke noe match treffsikkerhet.

Link to comment
Share on other sites

5 timer siden, petrol skrev:

9mm går i .38/ .357 kammer hvis en freser av toppen av sylinderen for plass til clips som eks TK Custom som er linket til over her. Fordi? For jeg har hatt en S&W model 19 som dette var gjort med. :)

Få tak i clips først, og få sendt våpenet til børsemaker etterpå. :)

Får du noe presisjon med 9mm da? Som er i kaliber .355-.356, mens en m19 som er i 38 kaliber gjerne vil ha .357-.358.

Link to comment
Share on other sites

23 timer siden, petrol skrev:

9mm går i .38/ .357 kammer hvis en freser av toppen av sylinderen for plass til clips som eks TK Custom som er linket til over her. Fordi? For jeg har hatt en S&W model 19 som dette var gjort med. :)

Få tak i clips først, og få sendt våpenet til børsemaker etterpå. :)

 

Ja den biten har jeg fått med meg, takk :) 

 

Men som @petrolskriver, hvordan er presisjonen? Jeg har en jframe som spesialrevolver og tenker på dette til sivilpistol uten å måtte gå om en ny revolver. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...