Jump to content

S&W 625-8 .45ACP forhandler i Norge..?


Kiwi

Recommended Posts

En revolver som jeg kan anbefale iallefall. Har en 625 med 5" pipe. De kommer brukt på finn.no med jevne mellomrom. Nye får du i Norge med 4". Har mer enn en gang latt min 686 bli liggende hjemme for å skyte stevne med 625'en. Flotte hull i skivene blir det også. Jeg har sluttet å bruke clips på feltstevner, mer enn nok tid til å pirke de ut på "tøm våpen" i etterkant.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei, det er ikke så mye heft med å importere selv men hvis du skal ta det fra USA så kommer det et begyr på 450,- $ for export søknad i tillegg.

Fikk akkurat bekreftet ordren og eksporttillatelsen min fra USA i dag på en revolver og en pistol + noen dubbeditter.

Send meg en PM hvis du trenger noe info.

 

Steinar

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kan aldri tenke meg at det blir billigere å importere en standard revolver. Jeg importere for en del år siden, og det tok sin søte tid for å si det mildt. Kostet en del og.

De fleste 625 jeg har sett og brukt har veldig godt av nytt løp. Spesielt de nye er ikke noe særlig. Kjøp en billig 625, få satt inn et kvalitets løp av en god børsemaker, så blir det bra. 

Min 625 jm var ikke spesielt presis, kanskje 10-12cm på 25m, med LW løp er det type 3-5cm.

 

Link to comment
Share on other sites

6 timer siden, Anonymrifle skrev:

Hvorfor importere noe selv som kan skaffes av en norsk forhandler?

Jeg klarer ikke og se att, feks en 625 JM blir noe særlig billigere av og importere den selv en av og kjøpe fra en Norsk forhandler.

 

I utgangspunktet er jeg for å kjøpe alt lokalt i Norge, da jeg liker å ha våpenbutikker å besøke.

Men da hyllevare i USA er minimum 5-9 månders leveringstid på i Norge , hvis de i det hele tatt kan estimere en leveringstid  fikk meg til å sjekke opp litt på en tur i USA.

I tillegg var jeg ikke helt imponert over håndteringen av dette fra importør/forhandler sin side.

Nå regner jeg med at jeg har nyervervelsene i hus på 3 måneder + at jeg har spart ca 10.000,- i forhold til norske priser.

Da har jeg tatt med alle kostnader som kjøp, eksport tillatelse, frakt og moms.

On en erfaring rikere.

 

Men den største bonusen er at jeg får brukt det fra vårensesongen starter :-)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Som en liten oppdatering så gikk det nå 6 uker fra jeg bestilte våpen til jeg hentet de på Gardermoen i går.

Jeg har spart ca 7000,- på å hente det selv, men den store bonusen var å få det på denne siden av sesongen i Norge og forutsigbarheten på leveransen.

 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, 45LC skrev:

Ster, hvis du klarer å spare 7000 på å ta inn en 625 fra statene, da bøyer jeg meg i støvet. Du må jo ha fått betalt for å ta den😉

 

Hvis du leser hele tråden så har jeg ikke skrevet noe om at jeg har kjøpt en 625!

Men at jeg skrev generelt om import og anbefalte trådstarter å vurdere det.

 

3 timer siden, hipshot skrev:

Kan du gi noen detaljer?

 

Det er sikkert mange som er interessert i dette, meg selv inkludert.

 

Skal komme tilbake med detaljer i løpet av helgen.

Er det noe spesielt du tenker på?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nei ikke noe spesielt men mere prosedyren du må igjennom.  

 

Jeg har importert våpen fra Europa flere ganger direkte fra forhandler, men jeg har hørt at det ikke er mulig ved import fra Statene.

 

Utvalget der er suverent, og jeg har et par våpen i tankene men jeg vet ikke hvor komplisert dette er.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Hei, hadde hørt det samme som deg at å importere selv fra USA er umulig.

Men var innom en veldig hyggelig og litt «gal» våpenhandler i Miami i fjor og han sa det var ren plankekjøring. Har vært innom mange våpenhandlere i USA men han er den desidert hyggeligste om mest serviceinnstilte jeg har truffet på mange, mange år.

 

Har satt noen punkter som jeg har erfart og i den rekkefølgen jeg vi ta det neste gang.

Finne en forhandler i USA med erfaring på eksport ( Jeg brukte www.somarriba.com i Miami )

Søke om import lisens på https://elisens.eksportkontroll.no/login?1. Du behøver ikke ha norsk kjøpe tillatelse for å få import lisens. Tar 1-3 arbeidsdager.

Sende kopi av import lisens til forhandler i USA og be om et tilbud på de aktuelle varene, de er vanlig at de ikke bruker tid på tilbud til deg før de ser at du har import lisens.

Når du har akseptert og blitt enig med forhandler så sender han deg en ordrebekreftelse og skjema for amerikansk eksportlisens (DSP-83)

 

Her en litt fra mailen om dette:

.       Please use the correct values for your import license, DSP 83 and Purchase Order. I am attaching an export guideline form for your review.

 Once we have the license corrected, description and price; you can send the original import license to apply for the US export license.  Please keep in mind we basically need four documents to apply:

 

1.       Your import license and English translation if applicable

2.       DSP-83 filled and signed.  In your case you only need to sign item 7

3.       Letter of Intent signed

4.       Purchase Order signed

 

Send så kopi av dette tilbake for en sjekk at alt se OK ut.

For at han skulle gjøre noe mere så ville han ha forskuddsbetalt for våpen og 450USD for søknad til eksportlisensen. Dette da han binder opp serie nr på våpene mot eksportlisensen og han ikke kan selge de på lenge hvis eksport lisensen blir godkjent og du ikke skal ha dert allikevel. Blir den ikke godkjent får du pengene for våpnene refundert. Norge er et enkelt land å få godkjent eksport til. Du får enkelt lisens opp til 3-4 våpen på en søknad i følge han og flere jeg har pratet med etter jeg skjønte at jeg kunne importere dette selv.

Han må ha original papirer på søknad og import lisens før han sender det inn. Jeg sendte dette med UPS (kr 500,-) for sikkerhetsskyld og fordi jeg har dårlig erfaring med postgang til USA (Ting tar tid).

Det tar ca 2-8 uker og få godkjent eksport søknaden, i mitt tilfelle bare 10 dager.

NB! Frakt kommer i tillegg etterpå, de er litt sære på våpenfrakt så dette må sendes med fly

Han sendte dette så med fly (450USD i frakt) Norwegian Cargo, Norweigian bruker Roadfeeders AS på Gardermoen som speditør.

 Her er Roadfeeders AS

sine priser og info de spurte om når pakken hadde landet.

Dokumenter vi trenger fra deg er originale våpentillatelser.

Fint om du kan gi oss litt informasjon på dette:

Person nr:

Fullt navn:

Adresse:

 

 

Våre betingelser:

Terminal Avgift: 230,-

Fortolling 937,50,- (35,- utover varelinje to).

Sikkerhetsgebyr 187,50,-

Varekontroll 412,50,- (hvis tollvesenet tar ut sendingen til varekontroll).

Evt toll og moms kommer i tillegg.

 

Fikk etter fortolling en email med spørsmål om betaling med kort eller nettbank.

Du får ikke ut varene før det er registrert at det er betalt. Jeg betalte med kort.

Skal du hente selv så si ifra på lager at det er våpen/verdisending, for da slipper de å lete rundt og kan gå i safen med en gang 😊 De fikser transport/videresending hvis du ikke kan/vil hente selv.

 

Det er enkelt å importere selv, du sparer litt penger.

Du bør vite hva du skal ha for min erfaring fra andre ting er at hvis du vingler og det er mye frem og tilbake så mister det veldig fort interessen.

Sist men ikke minst, skal vi ha våpenbutikker i Norge så må vi bruke de!

Men da må de også legge litt mere energi i å levere og komme kundene i møte .  

 

Tror jeg har fått med det meste nå.

Nå skal jeg på banen og teste nye leketøy :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Edited by Ster
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ja, tror det.

Var ikke så mange alternativer på frakt av våpen, men skal gjøre litt mere research hvis jeg skal hente noe mere..

Må sendes ut av USA med transport selskap, mann kan ikke hente selv.

Regner med at det ikke går under vanlig pakke sending.

Lå i safe på Gardermoen sammen verdi sendinger.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Skulle jeg bygd en feltmaskin i 45ACP hadde jeg startet med en mod 25-2 i 45ACP eller en mod 28-2 HP i 357. Da får man beste utgave av N-ramma uten låser og andre unødvendige "forsterkende" dippedutter. Mod 28 kommer også med smal hane og avtrekker. En kompetent smed kan uten problemer kamre om sylinder og som Rafdal på bildet lage skikkelig matchpipe.

 

Selv om 28 er "billigere" enn 27 ble de satt sammen med større flid fordi veldig mange gikk til politiet. Der ble de testet med en gang og sendt tilbake hvis det var noe. Mod 27 ble stort sett liggende i trekassa hos brukerne uten at de oppdaget noen feil. Tips: Sjekk om løpet sitter rett i ramma.. :-) Jeg gikk igjennom en sending av mod 27 engang hvor mer enn halvparten hadde skjevt løp. Pekte både til høyre og venstre.. 

Edited by Torf
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...