Jump to content

Litt erfaring med 204 Ruger


358 Win

Recommended Posts

Kjøpte for ca 2 år siden en Sako 85 varmint rustfri med flutet pipe.

Har stort sett skutt jaktfelt med den bortsett fra 2 bukker jeg skjøt første dagen i bukkejakta i fjor ( 40 gr Ballistic Tip  i 1100 m/s) 

Jeg var veldig nøye med å skyte inn pipa når den var ny med puss mellom hvert skudd de første 20  , så mellom hvert tredje osv.

Ellers har jeg vært nøye med skikkelig puss mellom hvert stevne dvs ca hvert 30. skudd  selv om den sikkert har gått 60-70 skudd noen få ganger hvis det har vært press i tillegg til jaktfelt

Den kula jeg har brukt desidert mest er 32 gr Ballistic Tip.  Den har vært ladet med 30 grs. CFE 223 som er det eneste kruttet jeg har brukt fordi det flyter som fint sukker i den trange hylsehalsen. Denne landingen går ut med 1205 m/s

Presisjonen med denne landingen har ligget på 10-12 mm på 100 meter . 

Pipa har nå gått ca 3200 skudd.

Når jeg satt i benken i går for å skyte inn på 200 meter merket jeg at det plutselig kom noen slengere jeg slett ikke så i siktet så nå regner jeg med at pipa har gjort sitt 

Spennende med noe nytt også , så nå skal det i ei 17Rem pipe . Kan denne holde 2500 skudd med godt vedlikehold er ikke det verst.  Så godt som rekylfri blir børsa i allefall . 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 timer siden, Johs skrev:

Har du vurdert 17 Fireball i steden for 17 Rem? 

Ellers spenstig å skyte jaktfelt med 204 Ruger. Hvordan har det fungert i vind?

Vurderte det ja men når kun Remington leverer hylser skrinla jeg det. I 17 rem har man i allefall Norma og Nosler  (tror disse er produsert av Norma også? )

Lapua har jo 221 rem fireball  men gidder ikke ikke alt styret etter nedpressing

Ikke hatt problemer med vindavdrift men så skytes jo jaktfelt bare på 200 meter. Kula er fort fremme og vinden har liten tid til å påvirke kula. Kulefall  fra 100 til 200 meter er ca 6 cm med 32 gr Ballistic Tip i 1200 m/s så ikke krise om man skulle glemme å stille 

Edited by 358 Win
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...