Jump to content

Quickload


kjella

Recommended Posts

På ‎04‎.‎02‎.‎2018 den 17.55, vavlo skrev:

Søk litt på dette emnet. Har vært diskutert i flere tråder. Om du får opp en feilmelding, lukk installasjonsprogrammet. Kan være at installasjonen er ok.

Edit:

Det er en link til installasjon under Windows 10 på denne siden.

http://www.neconos.com/

Tusen takk for linken, den virket.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Hei, jeg sitter også tydeligvis med litt for gammel quicload...

Er det noen som kan hjelpe med data på barnes kuler for .375?

Jeg mangler 250 grain TTSX og 270 grain TTSX i min utgave.

Hvis noen har anledning til å hjelpe med dette hadde det vært supert!

Link to comment
Share on other sites

For de av oss som mangler kunnskap, ikke har tid, ikke gidder å sette oss inn i, eller lignende (velg det som passer best) til å finne, laste ned og installere datafiler i QLen. jepp, hører nok hjemme i en av de kategoriene selv, finnes det en annen og enklere måte å få oppdatert til siste versjon.

Jeg hadde v 3.8 og det begynte å mangle en del nyere kuler og krutt, så jeg valgte å sende CDen til Hr Brømel for en oppdatering.

Gjør som følger:

Pakk inn CDen din og send til:

Dipl.-Ing.H.G. Broemel

Technical Software

Neubruecker Weg 15

D- 64832 Babenhausen

Germany,

VIKTIG! Om du ikke har sendt inn registreringskortet for produktet, (slik du fikk besked om da du kjøpte CDen. Jadaaa) må du fylle det ut, og legge det ved nå!

Legg ved et kort skriv (jeg skrev på engelsk) med ønske om oppgradering til siste versjon, og for sikkerhets skyld din kontaktinformasjon og adresse.

 

Jeg fikk ny CD tilbake ca 14 dg etter at jeg sendte min gamle. Den nye versjonen jeg fikk tilbake for ikke lenge siden er v.3.9.0.15, og inneholder data på blant annet ELD kuler fra Hornady, RDF kuler fra Nosler, og VV 565 krutt.

 

Sammen med CDen  ligger et følgeskriv vedr installasjon (auf Deutsch, må vite) og en faktura på 25,82€

Installasjon på min PC m Win 10 var problemfri. Avinstaller (viktig visstnok) den gamle og legg inn ny. (Vil tro at det må lagres filer en evt vil ta vare på før en avinstallerer)

 

Stod også en advarsel på følgeskrivet, en kan legge seg på minnet. " Utvis forsiktighet ved bruk av kruttdata for Somchem 12,7-0 og riflekruttene fra Vihtavuori". Ingen ytterligere forklaring.

Edited by vavlo
Skrivefeil
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Unskyld at jeg låner tråden litt.

Tenkte at det var på tide å skaffe seg Quick load og fant hjemmesida osv.

Der står det ganske greit at CD er eneste mulighet og nedlasting el. er helt

nope. Er en stund siden jeg har eid laptop el. som har CD spiller og jeg tror

ikke jeg kommer kjøpe en kun for QL.

Hva er greia her, liker de ikke penger eller er det noen politiske begrensninger?

Snedig måte å drive foretninger med software i 2018.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Enig med deg @adhoc. CD-ROM har vel ikke vært standard utstyr for en PC på årevis nå og optiske medier ala dette synger vel på siste vers nå (forsåvidt i flere år allerede).

Antar de holde igjen en online versjon pga at de ikke har midler/teknologi til effektivt å implementere en anti-pirat sperring.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det er nok så enkelt som at utvikleren lever i troen om at å kun publisere mykvaren på CD gjør at det kun finnes like mange installasjoner som det finnes CDer = forhindrer piratkopiering. Du må jo også sende inn CDen for å oppgradere til ny utgave, hvor du får en ny i retur. 

Jeg er gammaldags og kjører stasjonær PC så lenge det går (haaater bærbar), men at jeg har DVD-avspiller er jo bare tilfeldigheter. Jeg husker faktisk ikke sist jeg brukte den.. det siste jeg husker å ha brukt den til var sikkert en Windows-installasjonsplate, men nå bruker jo de fleste minnepinner til slikt?

 

Karen som lager Quickload er vel ikke akkurat kjempeung heller, i hans forsvar.. første utgavene av QL kom på floppy

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Det rent tekniske skal jeg nok komme rundt, det jeg hadde i tankene var vel mer sånn.

 

Bra software.

Tungt tilgjengelig.

Litt stiv pris.

 

Firmaet sitter igjen med en svært snever kundegruppe i forhold til hva de kunne ha hatt.

 

Hvorfor ikke gjøre som Stre lock.

Enklere tilgang.

Lavere pris.

Myyye større kundegruppe.

 

Og det burde finnes at USA basert firma som kunne hjulpet de på det markedet

 

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minutter siden, adhoc skrev:

Bra software.

Tungt tilgjengelig.

Litt stiv pris.

 

22 minutter siden, adhoc skrev:

 

Forutenom prisen, så er jeg enig. Prisen er faktisk ikke så viktig for min del. Det som gjør at jeg ikke har kjøpt det, er styret med CD og upraktisk oppdatering. Hadde det vært nedlastbart og oppdaterbart via nett hadde jeg kjøpt for lenge sida. 

Har sjekka, det finnes piratutgaver, men det står jeg over. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

For  de (fleste) av oss som fremdeles henter vår daglige papiravis og et og annet våpenblad postkassa, for ikke å snakke om tunge pakker med kuler og annet skyterelatert på post i butikk, fremstår det å få en CD med programvare i posten, og så installere den, som relativt overkommelig operasjon. Glem heller ikke at vi her til lands er verdensledende med tanke på å ta i bruk nye digitale løsninger i full bredde. Tror kanskje ikke at CD/DVD er «så 1990 tall» for store deler av befolkningen i mange andre land. Aj,aj, dette ble skikkelig off topic. Sorry.

Link to comment
Share on other sites

Sitat

Tror kanskje ikke at CD/DVD er «så 1990 tall» for store deler av befolkningen i mange andre land.

Med tanke på at PCer ikke har CD-spiller lenger, og det gjerne er noe man må kjøpe ekstra for det ene programmet. Så jo, om du ikke sammenligner med USA eller andre U-land.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, med vekt på tror, at quickload hadde blitt MINDRE piratkopiert om det kunne lastes ned, selv uten noen form for kopisperre/antipiratsoftware.

Og uansett om det stemmer eller ikke, så tror jeg uansett de hadde solgt mye mer. Da er det vel egentlig ikke så viktig hvor mye som blir piratkopiert?

 

QL er den eneste softwaren jeg faktisk har sjekka om jeg fant piratkopi av, de siste 7-8 åra. Det sier litt. (nei, jeg lasta ikke ned. Jeg liker å betale for arbeid folk utfører.)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Piratkopiering er grovt undervurdert... Det er forsvinnende få som bruker QL i dag, og hadde det florert med piratkopier så hadde utbredelsen eksplordert. Om en brøkdel hadde kjøpt verktøyet så hadde det nok blitt en god del flere enn hva som kjøper det i dag...

 

Jeg kjørte ulisensiert en periode før jeg kjøpte. Hadde aldri betalt 1500 for programmet uten å ha blitt avhengig først ;-)

Link to comment
Share on other sites

QL er et topp program i den forstand at den gjør jobben bedre enn noe annet verktøy. Men ser en på alt fra grensesnitt og program-struktur til salg er det ganske primitivt. Den dagen noen lanserer en reell konkurrent for Android og IOS vil det nok være slutten. Til den tid får vi bare ta oss til takke med det vi kan få. Det er uansett mye bedre enn ingenting.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Er det noen måter å sjekke om man har den alle siste oppdateringen for QL? Jeg har v3.9 og kjøpte egentlig siste oppdatering men fikk beskjed om at den trengte jeg ikke og bare skulle gi beskjed hvis jeg ikke hadde siste versjon men hvordan vet jeg det?

Skulle gjerne hatt Hodgdon LeveRevolution krutt i databasen.

Link to comment
Share on other sites

3.9 er siste versjon, LeveRevolution ligger ikke basen hos meg.

 

På hjemmesidene (https://quickload.co.uk/products/quickload-new-data-update-if-you-have-3-0-3-1-3-2-3-3-3-4-3-5-cd-versions-you-can-purchase-a-new-data-update-that-will-update-data-and-add-new-powders-cartridges-and-buljmsarmsuk@gmail.comlets-to-your-existing-version) står det at man kan oppdatere databasen med nye krutt-typer, og denne oppdateringen i er datert mars 2018.

 

Når jeg sjekker filen qloadfw.pro i mappen C:\Users\Public\Documents\QuickLOAD\data\powders, så er den fra februar 2018. Da tenker jeg at det muligens finnes en nyere database med flere krutt-typer som jeg mangler. Om oppdateringen inneholder kruttet du er på jakt etter må du spørre jmsarmsuk@gmail.com om!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ja den filen har jeg sjekket fra før av. Nå kan det jo hende at oppdateringen inneholder andre ting enn kruttsorter, feks kaliber osv? Hadde jo vært kjekt om det sto noen plasser hva oppdateringen faktisk inneholder. Er jo også teit at Rex hos Guns and Powder sier at jeg bare skal gi beskjed hvis jeg ikke har siste versjon så skal jeg få link men hvordan skal man finne det ut?

Denne kjøpte jeg opprinnelig men Rex sa at den trengte jeg ikke:

http://gunsandpowder.dk/shop/980-software/13243-quickload-v-3x-database-update-september-2018/

 

Edit: Ser nå at noen kule-filer er faktisk er fra oktober så da er nok min Quickload helt oppdatert. LeveRevolution kruttet ser ikke ut til å komme inn i Quickload, ser at flere savner den og at Hodgdon visstnok ikke vil utgi data på det kruttet.

Edited by smaug
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...