Jump to content

Får ikke mitt trofee fra reisearrangøren!


myrings

Recommended Posts

Hei.

Jeg var på hjortejakt i Croatia i september 2016 og har enda ikke fått mitt trofe fra arrangøren.

Reiste med et Norsk firma. Han som driver firmaet var med på turen og skulle få dette hjem for meg sammen med andre trofeer i en samlet pakke innen 1.Q 2017.

Dette skjedde selvfølgelig ikke. Jeg har kontaktet han mange ganger og fått lovnader om at det snart er her hver gang. Han har masse unnskyldninger hver gang jeg endelig får tak i han, som at mobilen hans har ikke virket, trofeet sitter fast i tollen i Bosnia og masse annet.

Nå har jeg ikke fått tak i han siden i slutten av november, han svarer ikke på mobil, mail eller når jeg sender henvendelser på Messenger eller på hjemmesiden hans.

Noen som har forslag på hva jeg kan gjøre for å få tak i mitt trofe??

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutter siden, Chiefen.v-2 skrev:

Hjemmebesøk?

Sende epost fra anndn adresse eller ringe fra annet telefonr.

Mumle noe om moms og svart økonomi og tips

Fortelle oss hvem svinepelsen er så andre slipper sånt

Nå er ikke jeg typen som driver mest med hjemmebesøk og trusler.

skal prøve ut noen av dine andre tips.

Jeg har ikke mye tålmodighet igjen, og får jeg ikke noe svar på noen av mine henvendelser sendt i dag, kommer det oppdatering på hvem dette er på sosiale medier og her.

Tenker jeg ser lite til det trofeet med en gang jeg setter i gang svertekampanjen. Vil gjerne ha trofeet på veggen.

Har det noe hensikt og politianmelde dette?

 

Link to comment
Share on other sites

Kjedelig sak dette

Hvis du har hatt ett økonomisk tap på dette, da ville jeg gått til politiet.

Men for all del ikke start noen svertekampanje før du får ett brev om henlagt pga bevisets stilling. Skulle du være heldig har Politet mer på denne rakkeren, og tar saken.

Viss ikke, så er gapestokk ett godt virkemiddel for å ødelegge ett ellers lukerativt marked....

 

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har dokumentert betalt for trofeet så burde det ikke være noe problem å enten kreve pengene tilbake eller å kreve trofeet levert. Men da kan det jo være at trofeet aldri kommer til rette heller. Du kan jo eventuelt ta deg en tur til politiet og høre hva de kan gjøre med saken. Kan også fortelle personen at hvis de ønsker å fortsette sin forretning så er ikke det særlig lurt å ikke levere på sine lovnader. I tillegg er de fleste som drar på slike turer gjerne aktiv på jaktsidene på facebook, om du skriver at du har hatt dårlig erfaring med de vil det garantert føre til mindre business for bedriften/personen. Dette kan jo da brukes som et pressmiddel.

Link to comment
Share on other sites

10 minutter siden, 1937M98 skrev:

Kjedelig sak dette

Hvis du har hatt ett økonomisk tap på dette, da ville jeg gått til politiet.

Men for all del ikke start noen svertekampanje før du får ett brev om henlagt pga bevisets stilling. Skulle du være heldig har Politet mer på denne rakkeren, og tar saken.

Viss ikke, så er gapestokk ett godt virkemiddel for å ødelegge ett ellers lukerativt marked....

 

Lykke til!

Takker for svar. prøver denne rekkefølgen først. På facebook er jeg medlem av di fleste sider som har med jakt og gjøre så oppdatering kommer der hvis ikke annet har skjedd.

Link to comment
Share on other sites

Kjip sak.

Hjemmebesøk må absolutt IKKE ha karakter av trusler.

Men det er ofte veldig effektivt å oppsøke folk som gjør seg utilgjengelig, hjemme eller på arbeidsplassen. Hvis du da opptrer som folk, med vennlighet, normal høflighet og smiler litt. Og er mer opptatt av å finne en løsning enn å snakke om ,det som hittil har foregått. Så løser det seg som regel imponerende raskt.

 

Har måttet benytte dette et par ganger selv. Og for å være helt ærlig så føles det mye bedre å kunne gå derifra, etter å ha tatt hverandre i hånda. Enn å irritere seg grønn på en idiot som ikke svarer på telefon, mail og brev. Det kan være mange grunner til at folk ikke evner å ordne opp eller holde lovnader, som feks sykdom eller vanskelig familiesituasjon. En eller annen tulling finnes det selvfølgelig og da hjelper det lite hva en foretar seg. Da kan det være greit å "oute" vedkommende og kanskje også ta kontakt med hans samarbeidspartnere i utlandet, for å informere de om situasjonen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...