Jump to content

Namibia nylig


Ruger #1

Recommended Posts

Noen som har vært på tur med våpen nylig ? 

Skal nedover sammen med en annen dagdriver som poster her inne i slutten av april. Noen år siden jeg var der sist. Virker til å være en litt annen praksis vedr. våpen enn da.

Vi er anbefalt av reiseoperatør å sende ned et par ferdigutfylte skjema til flyplasspolitiet i Windhoek , slik at alt er klart når vi ankommer. b.l.a et "ut av EU "skjema som skal være toll/politistemplet (fikset), samt et innførselskjema til Namibia, kopier av pass, våpenpass, osv...

Går det så smooth som det er tenkt ? Eller har andre erfart annet ?

 

Flyr med Qatar Air ! Erfaringer ?

Edited by Ruger #1
Link to comment
Share on other sites

Hallo

Var nede i November 2017 med våpen. Meget enkelt å få våpenet inn i Namibia.

Det var gjort på ca 10 minutter på flyplassen i Windhoek.

Hadde fylt ut på forhånd søknad om import av skytevåpen som eg hadde med meg. Det er kun eit A4 ark. Fort gjort å fylle ut, og rask behandling av damo på flyplassen.

Mykje enklere og raskere enn i SA.

Her er linken til det einaste skjemaet ein treng fylle ut:

 

http://www.napha-namibia.com/fileadmin/user_upload/Namibia_Temporary_Rifle_Import_Permit_Application.pdf

 

God tur

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Hei Ruger #1

 

Ble det flygning med Qatar Airways? Erfaringer/prosedyre?

 

Har planer om å reise til Namibia i juli 2019 og ser på å benytte Qatar Airways. Planen er å reise med våpen.

 

"Ut av EU" skjema som du nevner.. er det det skjema som heter "Erklæring om midlertidig utførsel av skytevåpen eller ammunisjon som ikke omfattes av reglene for europeiske våpenpass." ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...