olemk Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Noen som har en idé på hvordan jeg bør gå fram her? Saken er den at jeg har kjøpt en kikkert i fra kikkertsalg.no som jeg skulle ha på en rifle i .308, den skal ifølge spsifikasjoner være en en helt OK middels billig kikkert. Dette er hva som står om kikkerten på nettsiden jeg kjøpte den. Heldigvis kom jeg over spesifikasjonene på produsentens egen nettside. Og jeg synes jo ikke de går helt overens egentlig🤔 håper på litt hjelp fra noen av dere🙂 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1983 Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 (edited) Er det lenge siden du har kjøpt den? Har du tatt den i bruk? Du har kan angre kjøper 14 dager etter du hr mottatt varen. Du trenger ingen grunn for å angre kjøpet innen denne fristen. Edited January 26, 2018 by 1983 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olemk Posted January 26, 2018 Author Share Posted January 26, 2018 Hentet den på posten for 2 dager siden og har kun rukket å montert den på børsa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1983 Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Pakk den inn igjen og send det tilbake sammen med skjema for å benytte seg av angreretten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Oser ikke av kvalitet og tillit den nettsiden.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1983 Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Og til 2000,- så bør man klare å finne en meget ok brukt kikkert på finn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gubben38 Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Eller en ny for et par hundre mer hos Villmarksbutikken 👍 Kinamikk det også, men en fysisk butikk hvor det jobber FOLK. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikkertsalg.no Posted May 20, 2018 Share Posted May 20, 2018 Hei. Her er det ikke noe lureri. https://www.kikkertsalg.no/ forholder seg til spesifikasjonene fra leverandør: https://vectoroptics.en.made-in-china.com/product/vSzmxypYhBWl/China-Vector-Optics-3-18X50-Hunting-Telescopic-Sight-Gun-Riflescope.html Kikkertsalg.no har solgt mange slike kikkerter og har fornøyde kunder. Rimelig kikkert med OK optikk. Mye kikkert for pengene. https://www.kikkertsalg.no/produkt/vector-optics-everest-3-18x50-solid-kikkert-forstorrelse/ Olemk kan sikkert dele sine erfaringer her. Mvh Kikkertsalg.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G.Larson Posted May 20, 2018 Share Posted May 20, 2018 (edited) kikkertsalg.no, hvorfor linker du til en kinarælside og ikke til vectoroptics egne sider? Er det forde du selger dårlige etterligninger? Edited May 20, 2018 by G.Larson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikkertsalg.no Posted May 20, 2018 Share Posted May 20, 2018 https://www.kikkertsalg.no/ selger ikke dårlige etterligninger. Vector Optics er produsert i Kina som mye annen optikk og produkter. Noen produkter fra Kina er av dårlig kvalitet og andre er bra. Vector Optics har fått gode tilbakemeldinger på sin optikk og selger bra i mange land. Flere norske nettbutikker selger kikkertsikter fra Vector Optics. Da beskrivelsen ble lagt inn i nettbutikken ble denne siden fra produsenten benyttet: www.scvector.com/ Her er riktig link: www.scvector.com/products/view/id/SCOL-06.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G.Larson Posted May 20, 2018 Share Posted May 20, 2018 Hvorfor er det en helt annen spec på vector sine sider ang kikkerten? Og hvorfor selger du en kikkert som bare er anbefalt for 223-kaliber til en som skal ha den på en 308? https://www.vectoroptics.com/Vector-Optics-Everest-3-18x50-Hunting-Riflescope-with-Flip-up-Caps-Honeycomb-Sunshade-Mount-Ring-Long.html 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kikkertsalg.no Posted May 20, 2018 Share Posted May 20, 2018 Hei igjen Utifra spesifikasjonene fra leverandøren og støttestingen er det ikke noe problem å montere kikkerten på en 308. Det er garanti på kikkerten og skulle det bli et problem så kan kunden reklamere. Dette er olemk orientert om. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeger'n Posted May 20, 2018 Share Posted May 20, 2018 Om man følger lenken til kikkerten som kikkertsalg.no først oppgir så kommer man til en underside for Made in China. Litt seinere oppgir importør en side specs er hentet fra, som er en helt annen side! Denne får i alle fall ikke jeg opp, men min PC er satt opp for å være litt forsiktig med hvilke sider jeg forsøker å lure den inn hos. På Made in China sin side for kikkerten heter den ikke Everest, slik importør har oppgitt på sin egen nettside. Dette er betegnelse som Vector Optics oppgir for sin 3-18x. Det er også andre ulikheter i betegnelse på produktene. Vector sin logo hos Made in China er en helt annen enn Vector Optics har. Jeg har ikke lest annonsene og sammenlignet specs etc forøvrig, men bare de tilfellene jeg oppdaget sånn i bråfarten ville i alle fall fått meg til være skeptisk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoctoRoy Posted May 20, 2018 Share Posted May 20, 2018 Dette begynner å likne en sak som bør avgjøres gjennom en kontroll fra myndighetenes side. Hvem er det som har tilsynsmyndighet for riflekikkerter/optikk? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nhd Posted May 25, 2018 Share Posted May 25, 2018 Jeg har for noen dager siden fått en 5-25x56 kjøpt hos Skytterlinken. Har testet den i noen dager. Jeg synes jeg har fått en helt ok vare for prisen og som leverer til det bruk jeg har tenkt den til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeger 76 Posted January 28, 2020 Share Posted January 28, 2020 Vil bare si at eg har fått Topp service fra kikkertsalg har bare positivt og si har 2 stk konuspro sikter nå og er meget fornøyd i tilleg en Dali termisk håndkikkert. Detre rr produkt som kan anbefales eg har testa mye sikter frå billig vræl til topp modeller i 20000kr klssen Om noen lurer og vil.ha mer info er det bare og ta kontakt på ahjorungdal@yahoo.no Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PNzer Posted February 14 Share Posted February 14 Det spørs jo hva man sikter til...eller hva man har i kikkerten.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts