Jump to content

Trenger hjelp med å få laget kolbe adapter Valmet Petra


Highwayman

Recommended Posts

Har en Valmet Petra som jeg vil sette en ny kolbe på. For å få til dette må jeg få laget en adapter. Er det noen her som kan være behjelpelig med det eller har tips om noen som kan få til sånt, ta gjerne kontakt. Vedlagt bilder viser hvordan feste for stokken ser ut på rifla, og hvordan feste for ny stokk på adapter må se ut. Ser for meg at dette enten må freses i stål eller aluminium, eventuelt at det kan printes med 3D printer.

 

Valmet reciver (1).jpg

yugo_magpul_adapter.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

 

10 hours ago, endless said:

jeg vil ha printa en hva skal du ha for det + porto? litt av problemet med petra er også grep men få den printa i PETG er en go start. 

 

Nei, altså printen koster jo ikke mange ørene, så det får vi ta på utviklingsbudsjettet. Jeg kan jo sende en, så får du vippse meg porto etterpå. Blir sikkert ikke gjort i sporenstreks, men kan prøve å sette på en print i morgen eller mot helgen. 

 

Edit: er det alle fire delene du skal ha så må jeg påberegne litt lenger tid. Med forbehold om at det faktisk er plass i printeren...

 

 

Edited by smevik
Link to comment
Share on other sites

På 22.1.2020 den 10.19, endless skrev:

https://grabcad.com/library/valmet-petra-m76-hunter-adapters-1 jeg har en selv og min kolbe er skada.. og hadde vært fint og fått den over til ar buffer tube. 

 

Mitt designe jo! Anbefaler ikke og printe i plast.

Ryktes suksess ved aluminiums casting.

Har personlig bare fått prototypet den med plast printer og det fungerer. Er en annen som har castet en egen utgave av designet i alu med stor suksess. Vist noen produserer en så setter jeg stor pris på tilbakemelding og bilder 😊

Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, endless skrev:

den ankom i dag. skal se om jeg får montert og målt hva som må justeres for og få det til. vinkel er nok det som blir utfordringa men hvem vet. @madlychip sier du har laget den hva var den laget for den kolben som ligger der? 

 

Den kolben er laget for og passe som direkte erstatning for orginal kolbe. Tanken var at den kan lages i treverk eller støpes. Har ikke fått testet den selv så garanterer ikke for funksjon.

Teoretisk så kan man bruke orginal bolten til den orginale stokken.

 

Vinkelen var det jeg slet mest med selv. Mener og tror at den er rett nå. Har desverre ikke klart og få målt gradene godt nok så ble printing med tipping og testing.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...