Jump to content

Docter v6 2,5-15x56 vs Zeiss v6 2,5-15x56


Winmax

Recommended Posts

Eier ikke eller har brukt noen av disse, så hands on erfaring kan jeg ikke bidra med,men ville uansett ikke gått for et sikte som går opp til x15 uten parallaksejustering, så av disse to ville jeg ikke vurdert Zeissen. Nå kan også Docter endelig leveres med ASV, så det begynner å bli et mer interessant sikte. Kvaliteten burde ikke være noe problem på noen av merkene.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

På 22.1.2018 den 21.33, vavlo skrev:

Eier ikke eller har brukt noen av disse, så hands on erfaring kan jeg ikke bidra med,men ville uansett ikke gått for et sikte som går opp til x15 uten parallaksejustering, så av disse to ville jeg ikke vurdert Zeissen. Nå kan også Docter endelig leveres med ASV, så det begynner å bli et mer interessant sikte. Kvaliteten burde ikke være noe problem på noen av merkene.

Hvor finner du Docter med ASV? 

Docter sin V6 er en klasse over Zeiss sin. Det er snakk om toppmodell vs. mellomsjikt. Garantien er også i en annen liga.

Ble IKKE imponert over Zeiss Conquest V6, og om man nå kan få Docter V6 med ASV og uten medforstørrense retikkel, så er valget enkelt. Zeiss har vel ikke lagd noe "top notch" siden Victory Diavari og Victory FL/HT-seriene.

V8ern har de jo selv innrømmet at de bomma på med tanke på lysgjennomgang.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...