Jump to content

På jakt i Himalaya - D2 reportasje om troféjakt i Pakistan


msteiro

Recommended Posts

Til de som vil ha noe lesestoff i helgen, er det (etter min mening) en veldig fin artikkel om troféjakt i Himalaya/Pakistan i Dagens Næringsliv i dag, finnes på nett for de som abonnerer, men litt hyggeligere lesning på papir. 

 

Etter en periode med mye negativt om jakt, våpen, langhold etc. synes jeg denne virkelig gjør en god figur for noe så kontroversielt som troféjakt.

Og i en blåruss.avis som Dagens Næringsliv!! ;) 

 

Tilogmed hørt flere på jobben som normalt ville slått seg vrang hvis man nevnte trofé, si at de har endret mening om dette etter å ha lest artikkelen.

Hjelper å få med kvinner, bygging av skoler og hjelp til lokalsamfunn, men kan ikke klage på at de har vært strategiske. 

 

Legger ved forsidebildet fra nettsiden og link, innhold er ikke mitt å legge ut.

https://www.dn.no/d2/2018/01/18/1109/Friluftsliv/trofejegere-graver-dypt-i-lommeboken-for-eksklusiv-veggpryd-fra-himalaya

 

image.png.7da271667d503de4059ea30394bc6bf8.png

 

At fjellgeit står på bucketlisten min ble ikke mindre forankret etter å ha lest denne B|

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Det er ofte lettere å forholde seg til vinden i litt åpent fjellterreng enn i mer skog- og småheiete terreng. Selv om vinden ofte er sterkere. Alt er større, mindre variabelt, og mer forutsigbart. Det blåser jo ikke alltid mye, og 420m er ikke allverdens dersom en har anlegg/ tofot eller denslags. Skal du skyte ei geit fra jaktfelt-sittende på 420m så bør du ha trent litt ;)

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...