Jump to content

Beagle fra Litauen


Trasop

Recommended Posts

Hei, har fått tilbud om å kjøpe en unghund beagle 11mnd. Jeg skal primært bruke hunden til rådyrjakt, men håper å kunne jakte hare også. Har ett terreng med mye Rådyr og noe hare. Hunden har ikke stamtavle, jeg har sett passet dens og den er chippet og har fått sine vaksiner. Hunden selges pga. familieforøkelse visstnok. Den ser fin ut, men har noen flekker i det hvite på bena så ser ikke ut som en show beagle. Har forsøkt å google mest mulig om temaet Beagler og Litauen. Ser ut som det er mye showbeagler og familie/kose hunder der. Men finner også noen bilder av Beagler på jakt. Er det realistisk at jeg får en jakthund ut av den, med mange timer i skogen?

 

Karl 

Link to comment
Share on other sites

Ja, har forsøkt å få tak i norsk unghund også, men de har blit solgt rett for nesa mi flere ganger nå. Hunden har bodd i Norge siden den var valp, så jeg skal ikke være med å importere noen hund til landet. Men tenkte heller at det er bedre at noen forsøker å få til en jakthund av ham. Så det jeg lurer på er vel egentlig oddsene rundt det å få en beagle til å jakte når man ikke vet om det er supre jaktlinjer hos foreldrene...

 

Link to comment
Share on other sites

Hei, da har jeg fått en norsk valp på 8 mnd. Der fikk jeg snakket med eier av mor og far til valpen og hørt hvordan de var på jakt og hjemme. Tror det blir en fin krabat. Han har vokst opp med en familie med barn, samtidig som de har bodd rett ved skogen/fjellet så han er skogsvant og uredd virker det som.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...