Jump to content

Inaktivt medlem våkner til liv igjen. :)


Kennethah81

Recommended Posts

Hei folkens! :D

 

Ikke ett nytt medlem, men ett medlem som ikke har vært aktiv på noen år.

 

Sist jeg var her var i 2013. Da bodde jeg på Svalbard og trengte en lett og kraftig rifle for isbjørnbeskyttelse og turbruk, endte da opp med en Marlin 1895G som jeg var svært fornøyd med. Men i 2014 flyttet jeg til Oslo og da ble kanonen dessverre solgt og jeg har ikke avfyrt ett eneste skudd siden da. :(

 

Nå har vi flyttet igjen og har landet i Skedsmokorset like ved Kjeller og føler at abstinensene begynner å melde seg. Så vidt jeg vet så er det ikke behov for noen kanon til isbjørnbeskyttelse så da er det hobby/konkurranseskyting som frister. Må bare finne ut om jeg har lyst til å skyte med rifle eller pistol og hvilken klubb jeg skal melde meg inn i.

 

Litt om meg:

81-modell fra Narvik som i det siste har bodd 7 år på Svalbard og 3 i Oslo. Jobber som ingeniør og liker alt av tekniske innretninger (noe som dessverre gjør at hobbyer har en tendens til å bli dyre :P). For tiden så er det stort sett båten og datamaskin/etc som stjeler fritiden, men det er nok timer ledig til at det kanskje er på tide å ta opp skyting igjen. :D

Link to comment
Share on other sites

Du kan begynne med å ta deg en tur til Losby på lørdag (1000-1500) og sjekke miljøet. Der holder Lørenskog skytterlag til (kort vei fra Skedsmokorset) - det skytes mye forskjellig- ta en prat med standplassleder (så får du kanskje lånt et klubbvåpen og prøvd litt?). Det skytes også .22LR på skytebanen (innendørs) på Skjetten på onsdager.

Lillestrøm og omegn pistolklubb holder til i Skedsmohallen og skyter utendørs på Korpåsen i Leirsund.
Også det er et 22LR-skudd unna Korset! - Bare å melde seg inn i begge :-)

Og har du ikke jegerprøven så kan du ta den i Lillestrøm og Strømmen JFF - da kan skyte jaktfelt på våren - masse muligheter på Romerike :-)

Link to comment
Share on other sites