Jump to content

Tidenes kupp? Anschutz 1807 til 50.-


Torf

Recommended Posts

Hvis junior skal begynne å skyte og skal skyte sammen med andre som bruker rifler med magasin. Ville jeg aldri kjøpt enkeltskuddsrifle, uansett om kvaliteten er milevis foran det de andre ungdommene bruker. Dette basert på den erfaringen jeg har med trening av nybegynnere i dfs. Dette har med motivasjon å gjøre.

 

Men hvis han skal skyte aleine med deg eller kan verdsette de innebygde egenskapene denne rifla har i forhold til alternativene med magasin, så ser jeg bare fordeler med denne.

Edited by 8X68S
Link to comment
Share on other sites

Hvis en primært skal skyte de programmer som som ikke tillater bruk av magasin, er et slikt våpen et røverkjøp på alle mulige måter!

MEN, skal rifla brukes til noe som helst annet vil savnet av magasin henge over bruksgleden som en tung fyllesyke så lenge en har våpenet i besittelse!

 

Jeg har prøvd dette, og endte derfor opp med en pent brukt (og rimelig, kan dog være noe vanskelig å finne) 1827 skiskytterrifle som jeg fikk Bredvold til å lage et nytt skjefte til. (nytt skjefte er forsåvidt bare unødvendig og dyrt jåleri).  Enkeltskuddrifla måtte jeg omtrent gi bort for å bli kvitt, til tross for fantastisk kvalitet!

Link to comment
Share on other sites

neppe akutt aktuelt  - men er det mye jobb å modde disse til å ta magasin da? om man får tak på underbeslag med mag lås og magasiner er det vel bare å få frest spor i kassa så magasin kommer opp,  og resten av jobb ligger i stokken?  burde være overkommelig med en kompetent kompis med fres og litt håndarbeid?  og neppe mer innsats enn endel legger i å modde CZ...

Link to comment
Share on other sites

Tror det er billigere og bedre å vente på en til salgs med magasin. Dukker opp rett som det er.

 

Spesielt skiskytterrifler selges for en slikk og ingenting. Skulle egentlig kjøpe to med 54 mekanisme og tre magasin til hver for 1500 stk, men politiet henger ca et år etter på å registrere våpnene riktig, så ble avslag. Bittelitt bittert...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...