Jump to content

Sako Finnfire P94S 22lr, skinne


ronla

Recommended Posts

Jeg har en Sako Finnfire P94S i kal 22lr som jeg gjerne skulle montert en picatinny skinne på.

Skal den 11mm dovetail'en som ringene festes i så fall fjernes, eller festes skinna til dovetailen. 

 

Jeg vil gjerne kunne bruke en Zeiss 6-24 kikkert som er skutt inn- og står på en HVA 1900 i kal 6,5x55. Trenger jeg da tenke på en tiltet skinne (MOA 10 eller 20) for ikke å måtte skru meg ihjel når kikkerten flyttes fra 6,5 til en 22 lr rifle?

 

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en slik skinne, behovet for tilt og evt vet hvilket fabrikat som er til å stole på kvalitetsmessig?

 

Takk så mye for hjelpen!!

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om det er behov for tilt eller ikke, men Kinney's Shooting Supply har 0 og 25 MOA i tillegg til en som er litt lengere. Har bare handlet hos de en gang for noen år siden, men det gikk ihvertfall smertefritt da.

 

Dette er vel aluminiumsskinner, så kvaliteten vil nok selvfølgelig være bedre om du fikk tak i en i stål, men til 22LR så tror jeg det er mer enn godt nok. Disse skinnene skal smettes på dovetailen som er på rifla, og skrues fast.

Link to comment
Share on other sites

Takk for tipset Draug, 

 

Ser at Recknagel produserer en slik skinne i stål, men den er bare oppgitt til å passe Anshutz (med rund dovetail topp). Imidlertid sier de at: "Anshutz-compatible mounts (made for a rounded top) will fit receivers of rifles with a flat top; however, mounts made for rifles with a flat receiver will not fit Anshutz's round receiver". Da burde jeg være innenfor med min flate versjon??

 

Vedr. behovet for tilt;  Justerings-muligheten på kikkerten er 160cm  (16 MIL/56 MOA) fra fabrikken og er innskutt på 100m (ASV=0) med 6,5x55. Er litt bekymret for at det blir mye skruing på samme avstand med 22lr uten tilt på skinna, men har ingen erfaring med dette??

 

Edited by ronla
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...